Még csak nem is Opel emblémát találunk az
átalakított orr-részen, amelyet a Sao Paoloi Autókiállítás nézői
láthattak néhány brazil gyártású Astrán. Az új, markáns-szögletes
orrkiképzésről egyelőre azt is csak sejthetjük, hogy
a GM do Brasil formatervezőinek munkája, azt pedig végképp
nem tudni, hogy Európában is gyártásba kerül-e a népautónak ez a
változata. A Brazíliában készülő Chevrolet Astra azonban megkapja
az újabb Cadillac modellek, illetve az Opel Speedster
kompromisszummentes szögleteit idéző új lökhárítót és
motorháztetőt, méghozzá 2003 elejétől.
Ha teret engedünk a spekulációknak, akkor azt a kijelentést is megkockáztathatjuk, hogy a brazil Astra a következő generációs modell előfutára. Mindez nem is volna elképzelhetetlen, hiszen a Meriva elkészítésében is a brazilokkal működött együtt az Opel, azonban a TotalCar Opelasztraügyi Különbizottsága szerint nem ez a megfelelő összefüggés. Sokkal inkább arról van szó, hogy a GM do Brasil az új Opel Astra 2003 végi megjelenése után még évekig a régi modellt gyártja majd, így szükség volt az átalakításra. Akik a képek alapján mégis beleszerettek a markáns Astra-orrba, azok számára van egy másik pletykánk: elképzelhető, hogy a brazil modellváltozat veszi majd át a Lengyelországban gyártott Astra Classic helyét.