Tovább növekedtek a magyar újautó-eladások

2002.10.17. 14:21

 
   
   

A féléves eredményekhez képest is tovább nőtt a kereslet a Magyarországi Autóimportőrök Egyesületének közleménye szerint. A növekedés a tavalyi év első kilenc hónapjához képest 14,1 %, így az összes eladás elérte a 124.565 darabot. A tíz legnépszerűbb márka közül kettő volt kénytelen csökkenő eladási számokkal szembesülni: a negyedik helyen álló VW 13,6 %-kal kevesebb autót adott el szeptember végéig, míg a tizedik Fiat 1,8 %-kal teljesített gyengébben, mint 2001-ben. Ezek az adatok azonban sokkal jobbak, mint a féléves eredmények, amikor a Fiat még 14,2, a VW pedig 22 %-kal volt lemaradva a tavalyi évhez képest. A Volkswagen az erős harmadik negyedévnek megfelelően ráadásul visszaelőzte a ranglistán a Peugeot-t. Az első helyen továbbra is a Suzuki áll 26.058 eladott autóval, majd az Opel (16.873), a Renault (12.198), a VW (9.280), a Peugeot (8.760), a Skoda (8.075), a Daewoo (6.938), a Citroën (6.063), a Ford (5.501) és a Fiat (5.425) következik a sorban. A teljesség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy a VW csoport a Volkswagen, az Audi, a Seat és a Skoda márkák összesített eredményével, amely 22.120 autót tesz ki, a Suzuki után a második helyre kerülne, míg a Peugeot és a Citroën együttesen eladott 14.823 autóval a negyedik helyet érdemelné ki, amennyiben az egy konszernhez tartozó márkákat együtt vennénk figyelembe. A magyar piac bővülése meglepő, hiszen a nyugat-európai autópiacra az idén is az eladások folyamatos csökkenése volt a jellemző.