![]() |
|
![]() |
![]() |
Birminghamben mutatják be a korábbi MG X80
tanulmány alaposan átdolgozott változatát, amelyet egyaránt szánnak
a közutakra és versenypályákra. Az XPower SV-ben egyértelműen
felismerhetőek az X80 stilisztikai megoldásai, ám ez szinte
mellékes az autó megjelenését meghatározó hatalmas
sárvédő-szélesítések, küszöbspoilerek és a nagyméretű hátsó szárny
mellett. És mindez nem csak ígéret: az XPower SV-t úgy alakították
ki, hogy
akár 965 lóerős teljesítményű motorral is képes legyen
helytállni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az MG sportkupé koncepciója viszonylag szokatlan a nagy autógyártók között: a két alaptípus itt csak a bázist jelenti, a vásárlók a gyári teljesítménynövelő csomagok segítségével saját igényeik szerint szabhatják át az autókat. Az XPower SV két változatban készül 2003 tavaszától. Az alapmodellbe a Ford 4,6 literes V8-asának 326 lóerős változata kerül, amely az 1450 kg-os autót 5 másodperc alatt képes 100 km/h sebességre gyorsítani, és 273 km/h végsebességet biztosít a számára. Az SV Club Sport az erősebb változat, ebbe 5 literes 410 lóerős nyolchengeres motor kerül, így ennél a modellnél a sprint 100 km/h-ig mindössze 4,4 másodpercet vesz igénybe, és a gyorsulás csak 314 km/h-nál ér véget.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A rendszer azonban rugalmas, amit mi sem mutat
jobban, mint a Birminghamben kiállított példány, amely egy még
tovább tuningolt, 465 lóerős motorral érkezett. Ez már eléri a 320
km/h végsebességet, és 4,2 másodperc is elegendő a számára a 100-as
tempó eléréséhez. A gyártó szerint
később még erősebb motorváltozatokkal is kínálják majd az SV
Club Sportot, a több mint 900 lóerős változatok például
nitrogénoxid-befecskendező segítségével érik el aszfaltszaggató
teljesítményüket. A két alaptípus - legalábbis Nagy-Britanniában -
a közutakon is közlekedhet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az alapváltozat ára a tervek szerint 65.000 font, azaz kb. 24,5 millió forint lesz, ami nagyjából megfelel a hasonló teljesítményű kisszériás brit sportautók átlagárának. Arról, hogy lesz-e az XPower SV-nek balkormányos változata, egyelőre sajnos mélyen hallgat az MG, így az is elképzelhető, hogy a tüzes sportkupéval Európa kontinentális részén csak autóversenyeken találkozhatunk majd.
