![]() |
|
![]() |
![]() |
Biztonsági szempontból óriásit lépett előre a
Ford kisautójának háromajtós változata a korábbi modellhez képest.
Az ADAC és az ÖAMTC (a német és osztrák autóklub) közös
töréstesztjén az autó négy csillagot kapott, de a tesztelők szerint
csak néhány apróságra volna szükség az ötödik csillag
begyűjtéséhez.
A 64 km/h-s sebességű frontális ütközési teszten igen jól
szerepelt az autó: az utascella teljesen egyben maradt, az
övfeszítők és a légzsákok is hatékonyan működtek. A tesztbábuk
gyakorlatilag sérülés nélkül úszták meg az ütközést. Egyetlen, de
annál fontosabb probléma akadt: a gyermekülésben elhelyezett,
másfél- és három éves kisgyermekeket utánzó bábukon a határértéket
meghaladó terhelések jelentkeztek, ami annyit jelent, hogy egy
valós szituációban
a gyerekek súlyos sérüléseket szenvedtek volna.
Hasonlóan szerepelt az autó az 50 km/h-s oldalütközési
teszteken is: a karosszéria deformációja nem volt veszélyes
mértékű, és az utasokat sem érték kritikus terhelések, de az
extraként megrendelhető fejlégzsák nélkül a vezető feje összetörte
az oldalablakot, ami veszélyes sérüléseket okozott volna éles
helyzetben. A fejlégzsák a 29 km/h-s oszlop-tesztnél is
életmentőnek bizonyult, mivel ez a biztonsági elem védte meg az
utasokat a végzetes sérülésektől.
Összegzésként a tesztelők elmondták, hogy néhány apróság - a
gyermekülések bekötési pontjainak megváltoztatása és a fejlégzsák
alapfelszereléssé tétele -
a kategória legbiztonságosabb autói közé emelné a Fiestát, így
azonban "csak" a középkategória legjobbjai közé tartozik. A
később várható EuroNCAP teszten is hasonló eredmények várhatók,
mivel az ADAC/ÖAMTC teszt szabályai nagyon hasonlítanak a
nemzetközi tesztsorozatéihoz.
