![]() |
|
![]() |
![]() |
A GM még Birminghamben állította ki az ausztrál
kupét, hogy megszondázza, mekkora érdeklődést vált ki a lehetséges
vásárlókból. Az Opel Omegával távoli rokonságban levő látványos
kétajtósról tavalyi bemutatása óta folyamatosan hallunk olyan
híreket, hogy esetleg Európában is megjelenhet, de ez a lehetőség
mindeddig nem vált valósággá. Most azonban már
konkrét tervek is körvonalazódnak a típus brit
forgalmazásával kapcsolatosan: a Vauxhall szóvivője szerint
megfelelő érdeklődés esetén akár hat hónapon belül megvásárolható
lesz a Monaro Angliában.
A kontinentális Európában kicsit bonyolultabb a helyzet:
mivel a Monaro jobbkormányos modell, ezért a balkormányos változat
elkészítése jelentős befektetést igényelne, és persze időbe is
telne. A szerencse az, hogy a Holdennél készül 2003 végétől az
amerikai piacra szánt balkormányos Pontiac GTO, amely a Monaro alig
módosított változata, így akár az eredeti Holden modell, akár az
Amerikába szánt nagyobb teljesítményű változat nagyobb plusz
kiadások nélkül alkalmassá tehető az európai forgalmazásra. Konkrét
tervek ugyan egyelőre nem láttak napvilágot az Anglián kívüli
forgalmazásra, de bizonyára volna kereslet az 5,7 literes V8-as
több mint 300 lóerős motorral felszerelt modellre, amely 40.000
euró körüli árával jóval olcsóbb, mint a legtöbb hasonlóan gyors,
Európában elérhető sportkocsi.
