A brit gyártó folytatja az F-type fejlesztését
és már az S-type és az
X-type utódlásáról
is hallani. A tervek nagyrésze azonban csak az évtized második
felére válhat valósággá.
Korábban arról volt szó, hogy a kis
F-type,
amelyet a Porsche Boxster ellenfelének szántak, csak álom marad,
mivel a Ford pénzügyi nehézségei miatt és megfelelő padlólemez
híján nem folytatódik a fejlesztés. A legfrissebb hírek szerint
azonban ez így nem teljesen igaz: a fejlesztés
alacsony prioritással ugyan, de tovább folyhat, a
végeredmény viszont 2007 előtt nemigen kerülhet gyártásba.
A többi fejlesztést sem sietik el a Jaguar szakemberei, a
legközelebbi újdonság a 2004-ben megjelenő XK-utód (X150) lesz,
amely a hírek szerint az XJ-hez hasonlóan nagyrészt alumíniumból
készül majd. Ezt követi 2006 körül az S-type utódja (X290), amely
egy
új, hátsókerék-hajtású platformra épül majd. Jó hír azoknak,
akik nem barátkoztak meg a fronthajtású Jaguar gondolatával, hogy
ugyanerre a padlólemezre készül az újabb X-type (X450), bár ez
állítólag megdöbbentően hosszú idő múlva, 2009-ben kerül gyártásba.
Ez kilenc éves modellváltási periódust jelentene, ami még a Jaguar
esetében, és többszöri modellfrissítéssel is megengedhetetlenül
hosszú, így
valószínű, hogy a Jaguar később felgyorsítja majd az új modell
fejlesztését, hogy versenyben maradhasson legnagyobb
vetélytársaival, a BMW-vel és a Mercedessel.
A távoli jövő helyett a következő évet figyelve két új elemmel találkozhatunk a Jaguar tervei között: a 2003-as év újdonsága az X-type kombi változata lesz, amellyel jelentősen megnövekedhet a típus iránti kereslet, ugyanakkor még egy feladat tornyosul a cég tervezői és vezetése előtt: valahogyan szert kell tenniük megfelelő teljesítményű és presztízsű dízelmotorokra, mivel jelenleg ezek hiánya teszi versenyképtelenné a Jaguar modelljeit a céges autók piacán. Ez a szempont jelenleg annyira fontosnak tűnik, hogy akár már a jövő évben megjelenhet valamilyen megoldás, akár egy vásárolt dízelmotor, akár egy átalakított négyhengeres Ford dízel képében.