A Fiat két tanulmányautót is bemutat a december
6-án nyíló Bologna Motor Show-n, amelyek közül az egyik a várva
várt kisautó első publikus változata. A Simba tanulmányról egyelőre
csak rajzot közölt a gyártó, de már ezen is tisztán felismerhetők
a Seicentót leváltó modell kémfotóiról
már jól ismert formák: a dobozformát megtörő íves tető és a
téglalap formájú harmadik oldalablak. Maga az autó terepjárókat
idéző részleteivel
a
Ford Fusion
egykori tanulmány-változatára emlékeztet. Az aprócska járművet
viszonylag nagyméretű kerekek, jelentős hasmagasság és
négykerék-hajtás jellemzi.
A Fiatnál még a Simba előnyeit is hasonlóképp fogalmazták
meg, mint annak idején a Fusiont jellemezték a Ford marketingesei:
ugyanolyan otthonosan mozog a földutakon, mint zsúfolt városi
közlekedésben. Ha elfogadjuk a feltételezést, hogy a Simba a
Panda
néven emlegetett jövőbeli apróság előfutára, minden hivatalos adat
különös jelentőséget nyer. Ilyenből - talán épp ezért - viszonylag
keveset hoztak nyilvánosságra, mindössze annyit tudunk, hogy a
Simba 3.680 mm hosszú, 1730 mm magas és 1630 mm széles. Valószínű,
hogy a Panda ennél
valamivel rövidebb, keskenyebb és alacsonyabb lesz, ha
beleszámoljuk, hogy a Simbát széles sárvédőkkel, magasított
futóművel és kengururáccsal szerelték fel, de az adatok így is
minden eddiginél biztosabb támpontot nyújtanak a Panda méreteinek
becsléséhez.
A Fiat másik újdonsága a Bologna Motor Show-ra a Doblo Sandstorm (homokvihar) nevű tanulmány, amely a közismert kisáruszállító kőkemény terepváltozata négykerék-hajtással, hatalmas, 215/85 R16-os abroncsokkal, megemelt futóművel, látványos kartervédővel és sárvédő-szélesítésekkel. Sajnos konkrét műszaki adatokkal itt sem szolgált a Fiat sajtóközleménye, de a kép és a szöveg is azt sejteti, hogy voltaképp a Doblo tereprali-változatáról van szó, amely később akár a versenypályákon is megjelenhet.