![]() |
|
![]() |
![]() |
A BMW fejlesztőrészlege, a Technik GmbH önállósodásának 15 éves
jubileumára mutatta be a Z 18-as terepjáró-Roadstert. Az ideiglenes név
egy furcsa autót takar, amely felhasználja a bajorok X5-ös modelljének
4.4 literes V8-as 286 lovas motorját, erőátviteli rendszerét és
futóművét.
A futóművet járulékos sárhányókkal is kiegészítették, a Z 18-as
hosszú lábaival az enduró motorkerékpárok ötletét ülteti át négy
kerékre. A műanyag karosszériás terepjáró-Roadster 4.2 méter
hosszú, az acélvázas megoldás 1560 kilogramm önsúlyt eredményez. A Z
18-as egyenlőre csak egy elképzelés megvalósítása. Korábbi híreinkben
már szerepelt, hogy az X 5-ös terepjáró utáni fokozott érdeklődés
hatására a bajor autókonszern 300 millió dollárt invesztál a
dél-karolinai Spartanburg-ban található üzemébe. Az amerikai
BMW-gyárban 500 új dolgozó áll munkába, és a fejlesztéseknek
köszönhetően az X 5-ös mellett
egy kisebb (X 3) és egy nagyobb (X 7) terepjáró-sorozatot is
készítenek. Eddig semmilyen hivatalos információ nem jelent meg ezekről
az új terepjárókról, az X3 valószínűleg több részletében azonos lesz a
BMW Z 18-cal. Az újonnan bemutatott BMW-hez hasonló járművel
rendelkezik egy amerikai milliomos (P. Rogers), ő egy Mercedes G
terepjáró alvázára szerkesztetett egy SLK karosszériát. Lehet, hogy a
Technik GmbH ötlete ebből az 1998-as autóból származik, minden esetre a
Z 18 esetében a sorozatgyártásig még sok minden változhat.
