A japánok a 2004-es, reményeik szerint dicsőséges visszatérésre készülnek a jövő évadban. A következő 12 hónapot a sportrészleg arra használja fel, hogy jelentős átszervezéseket hajtson végre saját szervezeti felépítésében, ezért van szükség az egy éves kihagyásra. Állítólag az új felosztásban megváltozik majd a tervezés menete, egyszerűbbé és gyorsabbá téve a versenyzés közben szükséges fejlesztések elvégzését. Emellett az egy év kihagyás az új Colt alapú versenyautó versenyéretté fejlesztéséhez is szükséges. Ezekkel az intézkedésekkel valószínűleg elkerülhetik, hogy az új versenygép a Mitsubishi EVO VII sorsára jusson, azaz több mint egy éves fejlesztés után is versenyképtelen legyen a VB-címért folytatott küzdelemben. Emellett két másik ok is az egy éves szünet mellett szól: ez idő alatt valószínűleg akad egy új szponzor a csapatot elhagyó Marlboro helyett, és az új raliautó bemutatója közelebb eshet az új Colt európai bemutatójához is, ami nyilván igen hasznos lehet a típus eladásainak növelése szempontjából. A márka rajongói számára jó hír, hogy a fejlesztés részeként a Ralliart Europe indít majd versenyautókat a VB egyes futamain, elsősorban tesztelési célzattal.