![]() |
|
![]() |
![]() |
A Reuters az összes nagy autógyártót
megkérdezte az ügyben, de a válasz egybehanzó nem volt. A tegnap
csúcspontjukra jutott pletykák ellenére, miszerint a VW érdeklődik az Alfa
Romeóval kiegészített Ferrari-Maserati csoport iránt, a német
gyártó szóvivője tagadta, hogy a bejelentett
Audi-Maserati együttműködésen túl érdeklődnének a Fiat csoport bármely
márkája iránt. Ez nem is meglepő, hiszen a VW csoporton belül már
így is komoly gondot jelent a márkák egymással való versengésének
visszaszorítása: a Skoda, a Seat és a VW a kisebb kategóriákban
sokszor egymás elöl halássza el a vásárlókat.
A többi autógyártó is hasonlóan nyilatkozott. A Fiattal a
haszonjárművek területén együttműködő PSA azzal hárította el a
Ferrari-Maserati felvásárlásának ötletét, hogy tömeggyártó lévén
egyáltalán nem szándékszik belépni a legdrágább luxusautók piacára,
a BMW a Rover-ügyletet követően nem is meglepő módon
elutasította a felvásárásnak még a gondolatát is, a
márkákkal szintén jól ellátott Ford pedig kereken
megtagadta, hogy puszta spekulációkra reagáljon. A GM
reakciója volt a legkiszámíthatóbb: a szóvivő elmondta, hogy a Fiat
Auto bármilyen fajta átalakítása - így az Alfa Romeo
átcsoportosítása a Ferrari-Maserati csoportba - csak az ő
beleegyezésükkel történhet, és egyelőre semmi ilyesmiről nem
tudnak. A reakciók alapján úgy tűnik, hogy az autós újságírás újabb
ámokfutásáról van szó, de ez nem is meglepő: a Fiattal kapcsolatban
jelenleg
csak annyi biztos hogy semmi sem biztos, így amíg a helyzet
meg nem oldódik valahogy, a terep kedvez a találgatásoknak.
