Három új motort kap az E-osztályú Mercedes

2002.12.13. 12:46

Egy négyhengeres bezines kompresszoros motorral, valamint egy takarékos és egy nagy teljesítményű dízelmotorral egészül ki az új E-osztály motorpalettája.

 
   
   

Az E 200 KOMPRESSOR modell a C osztályban már bemutatott feltöltős 1,8 literes motor 163 lóerős változatát kapta meg, amely a Mercedes szerint nem csak kellően erős, de különösen sima járású is a hasonló hengerűrtartalmú négyhengeresek között. Ez utóbbi tulajdonságát a kiegyensúlyozó tengelynek köszönheti, amely kiegyenlíti a négyhengeres nagyobb rezgéseit. Az autó ezzel a motorral a korábbi kétliteres kompresszoros változathoz képest 0,7 literrel kevesebbet fogyaszt, ugyanakkor a korábbi 222 km/h helyett 230 km/h végsebességre képes.

 
   
   

A második újdonság valószínűleg a taxisok kedvence lesz: az E 200 CDI modellbe egy új, 1600 bárra növelt befecskendezési nyomású közvetlen befecskendezésű dízelmotor került, amely kétliteres hengerűrtartalma miatt mindössze 122 lóerős, viszont a mértes karosszériában is csak 6,3 liter gázolajat fogyaszt 100 km-en. Ez több mit 1000 km-es hatótávolságot és különösen alacsony fenntartási költségeket jelent. Emellett - főképp az 1.400-as percenkénti fordulattól jelentkező 270 Nm nyomatéknak köszönhetően az autó teljesítményéhez és méretéhez képest meglepően agilis, mindössze 12,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 203 km/h-t.

 
   
   

A hramadik új motor egy 3,2 literes hathengeres turbódízel egység, amely 204 lóerős és 500 Nm legnagyobb nyomatékát már 1.800-as fordulatnál leadja, így kifejezetten dinamikusan mozgatja az E 320 CDI jelzésű modellt. Az autó 243 km/h-s végsebességénél és 7,7 másodperces gyorsulásánál csak a vegyes üzemben jelentkező 6,9 literes fogyasztás jelent kellemesebb meglepetést. A 3,2 literes dízeben ugyanazokat a fejlesztéseket találjuk, mint kétliteres kistestvérében, azaz a korábbi 1.350-ről 1.600 bárra növelt rendszernyomású közös nyomócsöves befecskendező rendszert, új, egyenletesebb porlasztást lehetővé tevő fúvókákat és változó geometriájú turbófeltöltőt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.