Egy négyhengeres bezines kompresszoros motorral, valamint egy
takarékos és egy nagy teljesítményű dízelmotorral egészül ki az új
E-osztály
motorpalettája.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az E 200 KOMPRESSOR modell a C osztályban már
bemutatott feltöltős 1,8 literes motor 163 lóerős változatát kapta
meg, amely a Mercedes szerint nem csak kellően erős, de
különösen sima járású is a hasonló hengerűrtartalmú
négyhengeresek között. Ez utóbbi tulajdonságát a kiegyensúlyozó
tengelynek köszönheti, amely kiegyenlíti a négyhengeres nagyobb
rezgéseit. Az autó ezzel a motorral a korábbi kétliteres
kompresszoros változathoz képest 0,7 literrel kevesebbet fogyaszt,
ugyanakkor a korábbi 222 km/h helyett 230 km/h végsebességre képes.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A második újdonság
valószínűleg a taxisok kedvence lesz: az E 200 CDI modellbe
egy új, 1600 bárra növelt befecskendezési nyomású közvetlen
befecskendezésű dízelmotor került, amely kétliteres
hengerűrtartalma miatt mindössze 122 lóerős, viszont
a mértes karosszériában is csak 6,3 liter gázolajat fogyaszt
100 km-en. Ez több mit 1000 km-es hatótávolságot és különösen
alacsony fenntartási költségeket jelent. Emellett - főképp az
1.400-as percenkénti fordulattól jelentkező 270 Nm nyomatéknak
köszönhetően az autó teljesítményéhez és méretéhez képest meglepően
agilis, mindössze 12,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra,
végsebessége pedig eléri a 203 km/h-t.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hramadik új motor egy 3,2 literes hathengeres turbódízel egység, amely 204 lóerős és 500 Nm legnagyobb nyomatékát már 1.800-as fordulatnál leadja, így kifejezetten dinamikusan mozgatja az E 320 CDI jelzésű modellt. Az autó 243 km/h-s végsebességénél és 7,7 másodperces gyorsulásánál csak a vegyes üzemben jelentkező 6,9 literes fogyasztás jelent kellemesebb meglepetést. A 3,2 literes dízeben ugyanazokat a fejlesztéseket találjuk, mint kétliteres kistestvérében, azaz a korábbi 1.350-ről 1.600 bárra növelt rendszernyomású közös nyomócsöves befecskendező rendszert, új, egyenletesebb porlasztást lehetővé tevő fúvókákat és változó geometriájú turbófeltöltőt.
