![]() |
|
![]() |
![]() |
A legújabb fantomképek szerint a 2005-ben
megjelenő új luxuslimuzin az eddigieknél is jellegzetesebb külsőt
kaphat. A legmeglepőbb ötlet, amely egyáltalán
nem biztos, hogy több, mint a rajzoló fantáziájának
szüleménye, a két szimpla kerek lámpatest az autó orrán. Ez a
megoldás, amely egy ideig szinte egyeduralkodó volt, ma már szinte
kizárólag a VW Bogárhoz hasonló múltidéző modellekre jellemző, így
ma már egy luxusautó-gyártó is bátran alkalmazhatná.
Jóval biztosabbnak tűnnek azok az információk, amelyek a
képekkel nagyjából egy időben láttak napvilágot a sajtóban. Úgy
hírlik, az S osztály a V12-es kivételével teljesen új
benzinmotorokat kap majd, amelyek a cég négyhengeres motorjainál
alkalmazott filozófia szerint
a jelenleginél kisebb hengerűrtartalmú feltöltős egységek
lesznek. A hírek szerint egy 3 literes V6-osról és egy 4
literes V8-asról van szó, amelyek a feltöltés rugalmasságának
köszönhetően többféle teljesítményszinttel lesznek megrendelhetők
az egyes típusváltozatokhoz. Ez nem csak a Mercedes gyártási
költségeit csökkenti, de a jelenleginél jóval nagyobb
teljesítmények elérését is lehetővé teszi úgy, hogy közben a
megbízhatóság egyáltalán nem csorbul. Szó van arról is, hogy
az S-osztályt négykerék-hajtással is kínálják majd, így ez
az előny is megszűnik az Audi A8/VW Phaeton páros oldalán. A
légrugózási rendszert is modernizálják, így - ha lehet - az autó
még kényelmesebb, ugyanakkor jobban vezethető lesz, mint a
jelenlegi modell.
Van még egy újítás, amelyről nagyon halkan ugyan, de hallani
a típus kapcsán: állítólag a Mercedes mérnökei elektronikus
kormányrendszeren (steer-by-wire) dolgoznak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez a repülésben igen elterjedt megoldás számos előnye ellenére egyelőre szinte tabutéma az autós világban, mivel a mechanikus kapcsolat hiánya komoly biztonsági aggályokat vet fel mind a szabályalkotókban, mind a vásárlókban. Nagyon valószínű, hogy az új S-osztálynak még lesz mechanikus kormányszerkezettel felszerelt változata is, mivel szinte biztosan lesznek olyan országok, ahol az új rendszert nem engedélyezik, amíg be nem igazolódik, hogy legalább olyan biztonságos mint a hagyományos megoldás. Az autóba épített elektronika, valamint a biztonsági és kényelmi berendezések felsorolása több oldalt megtöltene, így az ezekről szóló pletykák ismertetésére nem merünk vállalkozni, de az biztos, hogy az elmúlt évek szinte minden létező fejlesztése megrendelhető lesz az S-osztály következő tagjához.
