![]() |
|
![]() |
![]() |
A britek leendő tömegmodelljének prototípusát
AMV8 Vantage néven mutatják be a Detroit Motor Shown. Az új Aston
Martin, amelynek szériaváltozata 2005-ben szállhat szembe a Porsche
911-essel, a Ferrari aktuális V8-as modelljével, a Mercedes SL-el
és a többi hasonló árfekvésű sportkocsival, sajátos ötvözete a
hagyományos és új megoldásoknak. Az AMV8 formaterve egyértelműen
a DB7-es és a Vanquish által kitaposott ösvényt követi, ami
nem is csoda, hiszen a három modellt ugyanaz az Ian Callum álmodta
meg. A legfontosabb eltérés az arányokban tapasztalható: az új
típus a rövid orr-résznek és a kurta hátsó túlnyúlásnak
köszönhetően tömörebbnek látszik, mint a korábbi modellek, pedig a
4,5 méteres hossz és az 1,92 méteres szélesség egyáltalán nem tűnik
kevésnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó az angliai Gaydonban készül majd ugyanavval a technológiával, amelyet a Vanquish-nál is alkalmaznak: az alumínium és műanyag karosszériaelemek térrácsos alumínium vázszerkezetet takarnak. Az AMV8 egyetlen kommersz forrásból származó alkatrésze a 4,3 literes nyolchengeres motor, amely ugyan a Jaguar V8-as motorjának egy változata. Az eredeti konstrukciót a Cosworth segítségével számos ponton módosították, így a legújabb Aston Martin motorházában a becslések szerint legalább 400 lóerőt teljesít majd.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hogy ezt milyen eszközökkel érik el, azaz
használnak-e feltöltőt és ha igen akkor milyen rendszerűt, az
egyelőre nem világos, ahogy azt is csak találgatni tudjuk, hogy
milyen menetteljesítményekre lesz képes az AMV8. Azt azonban
elárulták, hogy a viszonylag hátul elhelyezett motorral és a hátsó
tengely elé épített (Transaxle elrendezésű) váltóval sikerült
elérni, hogy
a súly egyenlően oszoljon el a két tengely között, ami igen
jó előjel az autó vezethetőségét illetően.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Sajnos a szűkszavú bejelentésben arról sem
esett szó hogy az AMV8 Vantage milyen áron kerül forgalomba, de
valószínű, hogy nem lesz sokkal drágább mint a konkurens modellek,
hiszen csak így képzelhető el, hogy sikerül teljesíteni
a célként kitűzött évi 3.500-es gyártási darabszámot.
