Amikor azt hisszük, több kategória-keveredés már nem lehetséges, akkor jön egy újabb elvetemült ötlet. Ezúttal a Lincoln tervezői hoztak össze két teljesen idegen jármű-kategóriát: a luxuslimuzint és a terepjárót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ötlet néhány évtizede, amikor a luxusautókat
is úgy tervezték, hogy rosszabb földutakon is boldoguljanak, még
eladhatatlan lett volna, de a ma divatos kis hasmagasságú modellek
és az Amerikában tomboló terepjáró-őrület hatására kifejezetten
életképesnek látszik. Az autó formája a nagy kerekeket leszámítva
ismerős lehet: ugyanebben a stílusban készült két éve az
Mk. 9 kupé-tanulmány , majd tavaly év elején a
Continental koncepció-autó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A belső tér
inkább luxusautós mint terepjárós: mindenütt bőrt és fa
betéteket találunk, így terepen nem igazán érdemes kiszállni,
nehogy összepiszkoljuk az autót. Az egyetlen terep-barát megoldás a
padló keményfa burkolata, amely nyilván könnyebben tisztítható mint
a szövetkárpit. A Navicross láthatóan inkább azoknak készült, akik
operába is terepjáróval mennének, terepre viszont csak
szökőévben egyszer merészkednek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ennek ellenére az autó
ha korlátozott mértékben is, de támogatja a sárdagasztást: a
4,2 literes 32 szelepes DOHC V8-ashoz ötsebességes intelligens
automataváltó és állandó négykerék-hajtás csatlakozik, a 20
hüvelykes felniken pedig magas oldalfalú terepgumikat találunk.
Ráadásul az autó túlnyúlásai sem nagyok, bár a viszonylag hosszú
tengelytáv hepehupás terepen nem feltétlenül előnyös.
