Lincoln Navicross: luxuslimuzin terepre is

2003.01.07. 15:50

Amikor azt hisszük, több kategória-keveredés már nem lehetséges, akkor jön egy újabb elvetemült ötlet. Ezúttal a Lincoln tervezői hoztak össze két teljesen idegen jármű-kategóriát: a luxuslimuzint és a terepjárót.

 
   
   

Az ötlet néhány évtizede, amikor a luxusautókat is úgy tervezték, hogy rosszabb földutakon is boldoguljanak, még eladhatatlan lett volna, de a ma divatos kis hasmagasságú modellek és az Amerikában tomboló terepjáró-őrület hatására kifejezetten életképesnek látszik. Az autó formája a nagy kerekeket leszámítva ismerős lehet: ugyanebben a stílusban készült két éve az Mk. 9 kupé-tanulmány , majd tavaly év elején a Continental koncepció-autó.

 
   
   

A belső tér inkább luxusautós mint terepjárós: mindenütt bőrt és fa betéteket találunk, így terepen nem igazán érdemes kiszállni, nehogy összepiszkoljuk az autót. Az egyetlen terep-barát megoldás a padló keményfa burkolata, amely nyilván könnyebben tisztítható mint a szövetkárpit. A Navicross láthatóan inkább azoknak készült, akik operába is terepjáróval mennének, terepre viszont csak szökőévben egyszer merészkednek.

 
   
   

Ennek ellenére az autó ha korlátozott mértékben is, de támogatja a sárdagasztást: a 4,2 literes 32 szelepes DOHC V8-ashoz ötsebességes intelligens automataváltó és állandó négykerék-hajtás csatlakozik, a 20 hüvelykes felniken pedig magas oldalfalú terepgumikat találunk. Ráadásul az autó túlnyúlásai sem nagyok, bár a viszonylag hosszú tengelytáv hepehupás terepen nem feltétlenül előnyös.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.