Egy masszív külsejű terepjáró és egy üzemanyagcellás sportkocsi-tanulmány áll a detroiti Toyota stand középpontjában.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A nagy kék autó fehér tetővel FJ Cruiser névre hallgat és teljes egészében a Toyota amerikai részlegének munkája. Az egyszerű "két skatulya egymás tetején" típusú alapforma, a közel ülő kerek fényszórók és a velük egy keretbe foglalt téglalap-formájú hűtőrács a legendás Land Cruiser FJ-40 típust idézi, az autó arányait viszont a modern terepjáró-építés szabályai szerint alakították ki. Az FJ Cruiser ennek megfelelően széles, hosszú és viszonylag alacsony, a megfelelő hasmagasságról a 20 hüvelykes keréktárcsákra szerelt magas oldalfalú terepgumik gondoskodnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Érdekes a hátsó ablak megoldása, amely a tető
hátsó peremén és oldalt is folytatódik: nagyobb tárgyak
szállításakor a felső szekció a tetőbe tolható be, az alsó pedig a
hátsó ajtóba süllyeszthető. Az autó természetesen
összkerék-hajtású. A megfelelő vonóerőt a
Toyota Racing Development által kifejlesztett 3,4 literes 250
lóerős V6-os biztosítja egy hagyományos rendszerű
négysebességes automataváltón keresztül.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Toyota másik látványossága a FINE-S nevű
futurisztikus kupé, amely üzemanyagcellás hajtásrendszerével a
távolabbi jövő hírnökének tekinthető. Az autó formája már önmagában
is meghökkentő: a négyüléses kabin az első tengely vonalában
kezdődik, az autó sziluettjét pedig szinte a kerekek határolják. Az
összhatást az óriási szélvédő és a merész ívű,
sajátos alámetszésben végződő tetővonal teszi teljessé. A
hajtásrendszer felrúg minden hagyományt: az autó négy kerekét külön
villanymotor forgatja, amelyeket külön elektronika vezérel, így az
autó tökéletesen kihasználhatja az útfelület aktuális tapadási
viszonyait.
