Két új modellt állít ki a Nissan luxusmárkája Detroitban: a Triant tanulmányt és az FX-et. Mindkét modell hatalmas luxuskivitelű terepjáró, ám az ötajtós FX már szériaérett, míg a Triant egy extrém tanulmányautó néhány új ötlettel.
Az FX csaknem azonos a tavaly ilyen néven bemutatott tanulmányautóval, csak a részleteket dolgozták ki az eltelt egy évben. A típus kétféle változatban kerül piacra: az FX35-ösben a számos Nissan és Infiniti modellben alkalmazott 3,5 literes V6-os 280 lóerős változata dolgozik, míg az FX45-ösben egy 315 lovas 4,5 literes V8-ast találunk. Az FX sorozat alapját ugyanaz az FM jelű padlólemez adja, mint a Nissan Skyline-ét vagy az Infiniti G35-ét, így nem meglepő, hogy az autó elsősorban közúton érzi igazán jól magát. A tervezők az autó sportosságát igyekeztek hangsúlyozni a belső térben, így kerültek a terepjáróba erősen kagylósított sportülések és alumínium betétek.
Az autóhoz szinte minden ma létező elektronikus
szerkentyű megrendelhető, többek közt a DVD alapú navigációs
rendszer, a DVD-lejátszó a hátul ülőknek, a mobiltelefon, a
parkolást segítő hátsó kamera és a keréknyomás-figyelő rendszer.
A másik újdonság, a Triant tanulmány, első pillantásra az FX kupé-változatának látszik. A két autó arányai nagyon hasonlók, ami nem is csoda, hiszen a Triant az FX35 műszaki alapjait használja. A lágy vonalak és az orrész megoldásai is ismerősek lehetnek az ötajtós modellről, bár a Triant még egy fokkal merészebbnek tűnik csaknem 45 fokban emelkedő lámpáival és előreugró hűtőrácsával. A Triant igazi újítása az A-oszlop mögött kezdődik: a két hatalmas sirályszárny-ajtóhoz és a kupészerű, határozottan sportos formához hasonlót terepjárón még nemigen láttunk. Az autó igazából csak kétszemélyes, a lehajtható hátsó ülésekre ugyanis csak nagyon kis növésűek férnek el a kis lábtér és az alacsony tető miatt.
Viszont lehajtott hátsó üléssel a Triant igazán
tágas csomagteret kínál, így ketten akár hosszabb útra is
vállalkozhatnak a segítségével. Természetesen ez a tanulmányautó is
tartalmazza a megszokott elektronikus eszközöket, az újdonság
inkább abban rejlik, hogy szinte mindent egyszerű beszéddel
vezérelhet a sofőr, így az eszközök kezelése jóval kevésbé vonja el
a figyelmet a vezetésről.