![]() |
|
![]() |
![]() |
A GM legsportosabb arculatú márkája egy izgalmas négyajtós tanulmányt mutatott be Detroitban. A nemes egyszerűséggel G6-nak keresztelt modellt első pillantásra akár sportkupénak is nézhetnénk. A merész ívű tető, a meredeken emelkedő övvonal és a kerekek mögött szinte azonnal véget érő karosszéria megtévesztően hat, amelyre még rá is játszottak a tervezők azzal, hogy a hátsó ajtók egészen hátul, a tető és az övvonal találkozásánál végződnek, így alig tűnnek fel a szemlélőnek. A dinamikus külső felemás megoldásokat hordoz: a 3,5 literes 285 lóerős feltöltős V6-os motor jól illeszkedik a karosszéria sugallta dinamizmushoz, ugyanakkor az elsőkerék-hajtás és a hagyományos automataváltó - amely ugyan kézzel is kapcsolható, de csak négysebességes - inkább egy kényelemközpontú családi négyajtósra jellemző.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez a kettősség azonban abból az egyszerű tényből fakad, hogy a G6 nem egy következmények nélküli kísérleti modell, hanem egy későbbi szériamodell prototípusa. Az autó méreteiből és a GM szokásos modellváltási periódusaiból pedig azt sem nehéz kitalálni, hogy a G6 a Grand Am mintegy másfél év múlva gyártásba kerülő utódjának előfutára lehet.
