![]() |
|
![]() |
![]() |
A Porsche Turbo modelljeiben hatalmas tartalék
rejtőzik, és vannak akik ezt időről időre be is bizonyítják.
Közéjük tartozik Uwe Gemballa, aki eddig számos esetben
bizonyította már, hogy a legalaposabb Porsche-tuningolók egyike.
Legújabb munkája, a GT650 tovább öregbíti eddig megszerzett
hírnevét. Az autó, amely a korábbi GTR 600 Tiptronic modellen,
közvetve pedig a legutóbbi, 996-os gyári kódjelű Porsche 911Turbón
alapszik, a legvadabb szupersportkocsik tulajdonságaival
rendelkezik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motor - ahogy azt a típusjelzés is mutatja -
650 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig
840 Nm, ami 5.500-as fordulatszámon jelentkezik. Az autó
menetteljesítményei ennek megfelelően hajmeresztőek: a
100 km/h-t 3,5, a 200-as tempót pedig 9,8 másodperc alatt érheti
el, legnagyobb sebessége az alkalmazott áttételtől függően
akár 370 km/h is lehet. Ilyen hatalmas teljesítménynél már
az eredeti Turbo alkatrészei sem bírnék a terhelést, úgyhogy szinte
minden fontosabb rendszert erősebbre cseréltek vagy átalakítottak a
Gemballa-műhelyben. Megerősítették a váltót, az eredeti
felfüggesztés helyére jóval keményebb hangolású állítható
versenyfutómű került, a 380 mm-es féktárcsákat elöl 8, hátul 4
dugattyús féknyergek harapják, a 19 hüvelykes Gemballa könnyűfém
felniken pedig elöl 235/30-as, hátul 315/25-ös Yokohama AVS gumikat
találunk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mindehhez járul még az alapos optikai tuning,
amely itt
már nem csak szépészeti célokat szolgál: 300 km/h felett
igen hasznosak lehetnek a mélyre húzott kötények és a borzalmas
méretű hátsó szárny, amely nagy sebességnél jelentős leszorítóerőt
hoz létre. Az autó belseje is versenygépeket idéz: a
kagylóülésekhez négypontos biztonsági öv tartozik, a műszerfalon
pedig külön kapcsolótáblát helyeznek el a motor indítására. Sajnos
az autó pontos árát nem ismerjük, de valószínű, hogy az is
repülőgépekhez méltó, mint a GT650 többi részlete.
Forrás:
autoindex.org
