A Hyundai csoport már régóta tervezte az autós részlegből való
kivonulását, hogy így stabilizálja a fennmaradó rész anyagi hátterét.
Korábban, a Daimler-Chrysler 10%-os részvényvásárlása idején ugyan
elhallgattak ezek a hangok, ám mostanra bizonyossá vált, hogy az
alapító, a több mint 80 éves Chung Yu-yung a Hyundai Motor-ból általa
birtokolt 9,1% egy részét, 6,1%-ot felkínál eladásra, a pénzből pedig
más, eladósodott részlegeket támogatnak.
Eddig úgy volt, hogy a hitelezők vásárolják meg a részesedést, ám
az előnytelen feltételek miatt - a hitelezők túl sok kedvezményt kértek
volna - úgy tűnik inkább, külföldi befektetőknek adnák el a
részvényeket. A Daimler-Chrysler-Mitsubishi páros már jelenleg is
14.8%-os tulajdonosa a Hyundai Motor-nak, ám Chung és családja eddig
összességében többségi tulajdonosa volt a cégnek. Az üzleti háttér
átlátását megnehezíti, hogy a Hyundai,
mint családi vállalkozás, több kézben van, ám a rokoni szálak
kibogozása meglehetősen nehéz, így nem könnyű megjósolni, hogy a Chung
család a tranzakció végrehajtása után is többségi tulajdonos marad-e
(valószínűleg igen), netán átkerül a kormányrúd a Daimler-Chrysler
kezébe.
A Hyundai vezérigazgatója, Chung Mong-koo, az alapító fia (4%
részesedéssel) úgy véli, hogy a német-amerikai gyáróriás és családja
közt teljes az összhang, együtt pedig biztos a helyzetük. A fő
hitelező, az állam már áldását adta az eladásra, melynek összértéke
több mint 200 millió dollár.
