Az autó átmenet a hagyományos Dacia modellektől
a Renault-Dacia együttműködés első terméke felé (megjelenése ~2005)
melynek kódneve X90, de a tervet gyakran úgy is emlegetik, hogy "az
5000 eurós autó". A Solenza tulajdonképpen a Dacia SupeRNova
plasztikázott változata, a tervezők szerint a közismert hibák
kiküszöbölésével. Így az újdonság inkább felületi jellegű.
A Solenza csak egy motorral lesz kapható, ez pedig az elődben
már 2000 óta alkalmazott Renault Clio E7J motor. Jellemzői: 1390 cm
3, 75LE, 114 Nm. Ezt a motort 2001 óta szerelik össze a
Dacia gyárban, a Solenza váltója viszont egy frissebb változat, a
Renault Laguna II és Mégane II-be is szerelt JH3 típus.
Az alváz szintén a Dacia SupeRNovától
származik, a lényeges változtatások az autó elején és hátulján
figyelhetők meg. Valószínűleg ez az oka annak is, hogy a gyár
egyelőre csak három fényképet hozott nyilvánosságra, amelyeken az
amúgy csodaszép autó oldala nem látható.
A Solenza hossza 4,08m, tengelytávolsága 2,48m,
csomagtartójának térfogata 370 l. Komolyabb változtatások érték a
belső teret, a műszerfal nem hasonlít egyik eddigi Daciáéra sem,
viszont felfedezhető néhány Clio elem. A tervezők állítják, hogy a
belső tér újításaival kiküszöbölték a műanyag elemek messze földön
híres zörgését, mocorgását. Sajnos biztonsági szempontból még ez a
Dacia is csupasz: még opcionálisan sem lehet légzsákot vagy ABS-t
rendelni bele.
A Solenza fejlesztésébe 40 millió eurót
fektetett be a Dacia Groupe Renault. Felszereltségtől függően az
autó ára 5.100 és 6.400 euró között lesz. Négy felszereltséget
különböztethetünk meg, ahol a legfelső, a Dacia Solenza Scala
klímat, gyári CD-s rádiót négy hangfallal, központi zárat,
indításgátlót, szervokormányt, 14 colos alufelnit, ködlámpát és
elöl elektormosan emelhető ablakokat tartalmaz.
A kora tavaszi bemutatást követően a pitesti-i autógyár
tervei igen ambíciózusak: idén az összes gépkocsi eladásuk 50%-a
Solenza kellene legyen. Az előrejelzések szerint 2003-ban 80.000 új
Dacia talál majd gazdára, tehát 40.000 Solenza eladását remélik. Az
új modellt 2007-ig fogják gyártani , addig durván 200.000 példány
eladása a cél.