Az Alfa egy sportos hangulatú
hobbiterepjáró-tanulmányt is bemutat Genfben. A jármű neve Kamal,
ami szanszkrit nyelven vöröset jelent, míg arabul a tökéletességet,
vagy az ellentmondások egységét jelöli. Ez utóbbi találó
értelmezés: a Kamal formaterve
ügyesen ötvözi napjaink hobbiterepjáróinak vonásait az Alfa
modellek sportos arculatával. Elölről és hátulról a jellegzetes
Alfa vonásokkal találkozhatunk: elöl az elnyújtott pajzsforma és az
azt kiegészítő vízszintes iker-nyílások, hátul pedig a 147-es
vízszintes csík-lámpái és a jellegzetes ötszögletű ablak erősíti a
Kamal márkaidentitását. Oldalnézetből az
erősen hullámzó övvonal és az ablakok dinamikus íve vonzza a
szemet, szinte sportkupés hangulatot kölcsönözve a járműnek. Az
összhatás erősen emlékeztet a Maserati detroiti tanulmányára, a
Kubangra:
még a két autó színe is hasonló bronzos árnyalatú.
Az autó készítői hamisítatlan Alfás vezetési
élményt ígérnek, ami abszolút hihetőnek tűnik, hiszen a Kamal
súlypontja nincs annyival magasabban a személyautókhoz képest, mint
egy komoly terepjáróé, az elöl és hátul egyaránt kettős
kereszt-lengőkaros futómű precíz irányíthatóságot ígér, a
motortérben pedig
a GTA modellekből közismert 3,2 literes 250 lóerős V6-ost
találjuk, amely már eddig is bizonyította képességeit. Ráadásul
az autót felszerelték menetstabilizáló elektronikával, így magasabb
építése ellenére is nehéz kihozni a sodrából.
Az Alfa mérnökei emellett igyekeztek szem előtt
tartani a praktikus használhatóság szempontjait is, így a Kamal egy
kisebb kombi erényeivel rendelkezik: a 400 literes csomagteret a
hátsó ülések döntésével bővíthetjük, a rakodást pedig megkönnyíti a
hátsó ajtó lefelé nyíló alsó fele, amelyből szükség esetén egy kis
rámpa is előhúzható egészen a földig, így a nehezebb csomagokat
akár meg sem kell emelni. A mai divatot persze az Alfa sem
hagyhatja figyelmen kívül: egy magára valamit is adó
tanulmányautónak manapság
csak átlátszó teteje lehet, nincs ez másképp a Kamal
esetében sem. Arról, hogy a Kamal egyedi darab marad-e, vagy lesz
valamiféle folytatás, egyelőre csak találgathatunk, de nagyon
valószínű, hogy az évtized végére tervezett amerikai visszatéréshez
szükség volna valamilyen terepjáró-szerűségre, és ez a prototípus
kiváló kiindulópont lehet a fejlesztéshez.