Megkezdődött a tartalékok felhalmozása
Európában. Az Irak elleni háború
elsősorban a távol-keleti autógyártókat érintheti. Amelyek a
Szuezi-csatornán keresztül bonyolítják import-forgalmuk egy
jelentős részét. Azok a japán gyártók, amelyek Európában is
szerelnek össze autókat, mint például a Honda vagy a Toyota
megkezdték a Japánból érkező alkatrészek felhalmozását. A
Távol-Keletről importáló cégek, így a Mazda és a Hyundai, új
autókat halmoznak fel raktáraikban és a nagyobb tengeri kikötőkben.
A Szuezi-csatorna esetleges lezárása a nyilatkozatok alapján
kb. 10 nap késést okozhat a hajón érkező szállítmányok
megérkezésében.
Emellett a háborús fenyegetés az európai autópiacon is érzékelhető: a februári eladások az elemzők szerint nagy részben az aggasztó hírek vásárlás-csökkentő hatása miatt estek négy százalékot az előző évhez képest. Több autógyártó csökkenteni kényszerült a termelését vagy további engedményeket tett az autók árából, hogy nyeresége rovására is fenntartsa a korábbi forgalmat. A BMW vezérigazgatója, Helmut Panke szerint az iraki-amerikai háború akkor okozhat nagy károkat az autóiparnak és a teljes európai- és világgazdaságnak, ha túlzottan elhúzódik, viszont ha gyorsan és zökkenőmentesen sikerül leváltani Szaddam Husszeint, akkor alig lesz érezhető gazdasági kára az incidensnek.