Jövőre jön a Rover 45 utódja

2003.03.17. 15:11

 
   
   

Az MG-Rover várhatóan jövő tavasszal mutatja be első saját fejlesztésű típusát. A Rover 60-ként emlegetett autó fejlesztése nem megy zökkenőmentesen: a munka első felét a TWR végezte, amely nemrég csődgondnokság alá került , így az utóbbi hónapokban házon belül készül az új modell. Ha hihetünk a híreknek, először a képen látható ötajtós változat mutatkozhat be, amelyet később számos változat követ majd, köztük a TCV tanulmánnyal szinte teljesen azonos kombi is. Korábban állítólag egyszerre szerették volna bemutatni az összes változatot, de a szűkös anyagi keret miatt ez a terv végül nem valósulhat meg. Az autó fejlesztésénél az MG-Rover a lehető legtöbb már létező alkatrészt igyekezett felhasználni: a fontosabb alkatrészeket a 75-ösből vették át, innen származik az első futómű, a teljes hajtáslánc és számos egyéb alkatrész. Egyedül a hátsó futóművet cserélték le egy csatolt lengőkaros szerkezetre, mivel a 75-ös megoldása egyrészt a BMW szabadalma, másrészt túl bonyolult és drága előállítani. A motorválaszték a jól ismert K-sorozatú négyhengeresekből áll majd, amelyek alapos átdolgozáson estek át, így teljesíthetik a 2005-ben életbe lépő Euro 4 környezetvédelmi előírásokat is. A jelenlegi modellből ismert 1,4 literes motort azonban hiába is keressük majd a palettán: 60-as jóval nehezebb lesz, mint az elődje volt, ezért ez a motor már nem képes Roverhez, de főképp MG-hez méltó dinamikával mozgatni a típust. A BMW-vel való teljes szakítás újabb jeleként a 60-asban már Volkswagen dízelmotorok dolgoznak majd. A cég túlélésének kulcsaként számon tartott modell, amelynek olyan vetélytársakkal kell szembenéznie, mint a Ford Focus, a VW Golf V. vagy az Opel Astra következő generációja, a hírek szerint 2004 nyarának végén kerülhet a brit Rover kereskedőkhöz, az ősszel pedig a kontinentális Európa útjain is találkozhatunk vele.