Tréfásan a Pininfarinához és a Karmannhoz
hasonlítják a koreai autógyártót. Az európai karosszéria-építő
cégekkel való összehasonlítást a Daewoo nemrég nyilvánosságra
hozott üzleti terve alapozza meg, amely szerint
a cég termékeinek 42 %-a más márkanevek alatt fut majd. A
Daewoo márkanevet ugyanis csak Dél-Koreában, Vietnámban és
Európában tartja meg a cég. Amerikában -
ahogy arról korábban már beszámoltunk - Suzuki és Chevrolet néven
kerülnek forgalomba a koreai modellek, míg Kínában a GM többi
termékéhez hasonlóan Buick felirat kerül a Daewookra. A más néven
forgalmazott autók a tervek szerint
évi félmillió példányban hagyják majd el a koreai üzemeket.
A kis karosszériaépítőkkel vont párhuzam annyiban igaz, hogy a
Daewoo is képes önálló típusokat tervezni és gyártani, bár a
hasonlat így is több sebből vérzik, hiszen a Daewoo tömeggyártó, és
sokszor maga is külső cégeket kér fel a formatervek elkészítésére.
Az üzleti tervekből emellett néhány új fejlesztés terve is kibontakozik: az első a nyereségesség elérésének szempontjából valószínűleg elsődleges fontosságú új szabadidő-autó, amely egyes részleteiben állítólag hasonlít majd Scope tanulmányra . Erre nem csak az amerikai piac igényei miatt lesz szükség, hanem a dél-koreai piac szempontjából is fontos, mivel az utóbbi időkben 1-2 %-ról 20 % fölé nőtt a kereslet ebben a szegmensben. A másik újdonság, amelyre mintegy másfél évet kell várnunk, az európai piac számára igen fontos dízelmotoros modellek megjelenése lesz. Az első fecske várhatóan az új Nubira lehet, amelybe valószínűleg az GM-Isuzu egyik dízelmotorja kerülhet majd.