A Fiat és a GM újabb közös padlólemez
elkészítését mérlegeli. Giancarlo Boschetti, a Fiat Auto
vezérigazgatója szerint
már küszöbön áll a döntés, csupán a pénzügyi elemzések
eredményeire várnak a döntéshozók. Ha pozitív döntés születik az
ügyben, akkor közös alkatrészekre épülhetne
a Fiat Stilo 2007-re várt utódja és a néhány évvel később
bemutatkozó Astra-utód, amely az idei Frankfurti Autószalonra várt
új Astrát váltja majd fel.
Boschetti úgy nyilatkozott, hogy a jelenleg futó közös padlólemez-program jelenlegi állapotában úgy 5 % megtakarítást jelentene a gyártási költségekben, de a fejlesztőcsapat azon dolgozik, hogy a költségcsökkenés mértéke elérje a 10 %-ot. Hasonló mértékű megtakarítások mellett mindenképpen megérné belevágni a küszöbön álló együttműködésbe is, hiszen a becslések szerint a Stilo és az Astra utódaiból együttesen legalább egymillió példányt lehetne értékesíteni évente. Értesüléseink szerint az új padlólemez kialakítása az Opelnél folyna Rüsselsheimben, de a munkában egyaránt részt vennének német és olasz szakemberek.
A GM és a Fiat egyetlen hasonló programjának célja egy kisautó-platform kialakítása. A 100 fős csapat Torinóban dolgozik azon, hogy minél több közös alkatrészt fejlesszenek ki az Opel Corsa és Meriva, valamint a Fiat Punto, Palio, Idea és a Lancia Ypsilon típusok utódai számára. A kompakt kategóriában viszont mindkét gyártó a saját útját járja: a Stilo egy viszonylag új, rugalmas platformon alapul, míg a hamarosan bemutatásra kerülő Astra a jelenleg futó modell T jelű padlólemezének módosított változatára épül.