A német gyártó vegyes vállalatot alapított a
China Brillance nevű kínai céggel. A szerződés aláírása
több mint két éves szervezés eredménye: a BMW
még 2001 elején kért engedélyt a kínai kormánytól a Brillance-szal
való együttműködés megkezdésére. A BMW és a Brillance 50-50 %-ban
osztozik a létrejövő vállalkozás tulajdonjogán, amelybe
összességében mintegy 450 millió dollár befektetését tervezik
2005-ig, a gyártás megkezdéséig. A tervek szerint a létrejövő
üzem mintegy 30.000 3-as és 5-ös sorozatú BMW-t állíthat elő.
A BMW kínai terjeszkedése logikus lépés, hiszen az ország autópiaca jelenleg is jelentős növekedést produkál, az elmúlt évben mintegy 60 %-kal adtak el több autót, mint egy évvel korábban. Mára szinte minden fontosabb gyártó jelen van Kínában, hiszen "aki lemarad, az kimarad" alapon senki nem meri megkockáztatni a távolmaradást. A legerősebb pozícióban jelenleg a VW csoport van az országban, mivel mind a VW mind az Audi jelen volt Kínában már a gazdasági nyitás előtt is. A BMW jelenleg export-típusokkal van jelen Kínában, de a kedvezőtlen behozatali feltételek miatt tavaly mindössze 6.800 autót sikerült értékesíteniük, míg a nagy vetélytárs, az Audi 35.000, zömmel helyi gyártású autót adott el ugyanebben az időszakban.