![]() |
|
![]() |
![]() |
A Bentley készíti az új Állami Gépkocsit a királynő trónra lépésének
ötvenedik évfordulójára. Az uralkodó 2002-ben egyedülálló Bentley-t kap
a cégtől, amit Crewe-ban terveznek, fejlesztenek és építenek. Több mint
húsz neves angol beszállító járul hozzá tapasztalataival a projekthez.
Az egyedi autó önhordó karosszériájának elemeit a Mayflower Co.
szállítja, ezeket Crewe-ban szerelik össze, az utastérhez a bőrborítást
a Connolly Testvérek készítik. A gépkocsi padlóvázát a Bentley Arnage
modell adja. Tony Gott, a Bentley vezetője közleményében kijelentette:
,,Ez büszke pillanat nekünk, és a velünk együtt dolgozó, különféle
részegységeket beszállító barátainknak, akik hozzájárulnak az
egyedülálló terv gyümölcséhez. Az automobil a brit autóipar
zászlóvivője lesz, amelyet Angliában fognak brit dolgozók tervezni,
fejleszteni és építeni. Örülünk annak, hogy az iparban dolgozó kollégák
ilyen lelkesen járultak hozzá a terv megvalósításához, és együtt
dolgoznak velünk, hogy létre hozhassuk mindannyiunk büszkeségét, az
Egyesült Királyság Állami Gépkocsiját."
Nem hivatalos információink szerint az új gépkocsival
kapcsolatban nagy meglepetések nem várhatóak. A Rolls-Royce 1998-ban
jelent meg a Seraph modellel, ebbe a BMW által gyártott 12 hengeres,
5.4 literes motort változtatások nélkül adaptálták. A Seraph
ikertestvére a Bentley márkánál az Arnage, amibe először a BMW 4.4
literes nyolchengeres motorját szerelték (Green Label változat). Az
eladások a friss modellek ellenére csökkentek, ennek egyik oka az volt,
hogy a tradicionális Rolls-vásárlók a BMW motorok miatt elfordultak a
cégtől. Ezért a Bentley Arnage ismét megkapta az ősrégi, 6.75 literes
nyolchengeres Rolls motort, ez lett a Bentley Arnage Red Label verzió.
Idén tavasszal jelent meg a Rolls-Royce Park Ward, ami a Seraph modell
nyújtott változata, és ezt is a bajor V12-es motor hajtja. A hírek II.
Erzsébet új reprezentációs gépkocsijánál a Bentley Arnage Red Label-t
említik az alváz donorjaként.
Valószínűnek látszik, hogy a királynő autója nem lesz más, mint egy
tovább nyújtott Rolls-Royce Park Ward, amit azonban nem a BMW V12-ese,
hanem a régi nyolchengeres 6.75 literes Rolls-hajtómű mozgat. Már
azt is nehezen tudják elviselni az angolok, hogy ez a két manufaktúra
külföldi kézbe került. Az angol királynő autója esetében egy német
motor viszont elképzelhetetlen, ezért nem egy BMW-motoros Park Ward-ot
építenek.
