Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 175 millió dollárral segítené a AvtoVAZ és a General Motors elvetélni látszó közös autógyártási terveit. Az EBRD ezzel a mintegy 600 millió dollárba kerülő vegyesvállalat 14%-át szerezné meg, míg a maradék tulajdonhányadon a két autógyártó felesben osztozna. A tervek szerint a közös autógyárban 2002-ben indulna meg a termelés. 2006-tól évente 75.000 autót gyártanának az eredetileg a Zsigulik és Ladák gyártására épített Togliatti városban, miközben 1.200 szakmunkásnak biztosítanának munkalehetőséget. A gépsorokon valószínűleg Opel Astra vagy Corsa, és Lada Niva típusok készülnek majd, mivel az árérzékeny orosz autópiacon főképp olcsó autókkal lehet sikeresen részt venni. (A GM drágán tanulta meg ezt a leckét, egy korábbi együttműködésben egy évi 50.000-es kapacitású üzemet állítottak fel Chevrolet Blazer terepjárók gyártására, amit azonban két év, és összesen 3.600 autó legyártása után be kellett zárni, mivel a luxusterepjárókra nem volt fizetőképes kereslet.) Az EBRD gáláns ajánlatára az AvtoVAZ már adott - igenlő - választ, a General Motors beleegyezése azonban még hiányzik. Már csak az a kérdés, hogy az amerikaiak belemennek-e egy újabb oroszországi befektetésbe.