Chrysler 300C tanulmány New Yorkban

2003.04.16. 11:04

 
   
   

Bemutatkozott a Chrysler hátsókerék-hajtású nagykocsijának prototípusa. A típus egyes részleteiben a Los Angeles-ben bemutatott Dodge Magnum kombi-tanulmányra emlékeztet, ami nem is csoda, hiszen a Magnum gyakorlatilag a 300C kombi változatának prototípusa. A legnagyobb különbségek a két modell között a Chrysler és a Dodge márka arculatából adódnak: míg a Magnum határozottan sportos jelenség, addig a 300C az óriási krómozott hűtőráccsal és a sok krómdísszel az eleganciát és egyéni stílust kedvelőket célozza.

 
   
   

Ennek ellenére a Chrysler limuzin már álló helyzetben is tudatja a szemlélődővel, hogy nem lomha luxushajó, sokkal inkább klasszikus izomautó: erre utalnak a 20 hüvelykes alufelnik, a kerekeket körbeölelő markáns sárvédő-szélesítések, az emelkedő övvonal és az alacsony oldalablakok.

 
   
   

Arról, hogy az autó ne csak gyorsnak nézzen ki, de jól is haladjon, a Chrysler 5,7 literes Hemi V8-asának 345 lóerős alapváltozata gondoskodik, amely ötsebességes automataváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A megfelelő úttartásról is gondoskodtak a Chrysler mérnökei: elöl rövid-hosszú lengőkaros felfüggesztést találunk, hátul pedig ötlengőkaros megoldást, amely egyszerre stabil és kényelmes.

 
   
   

A 300C-t valószínűleg csaknem változatlan formában kezdik gyártani 2004-ben, később pedig jön a Dodge Magnumhoz hasonló kombi, sőt, a Chrysler közleménye szerint a padlólemezt úgy alakították ki, hogy egy négykerék-hajtású változat elkészítése se okozzon gondot.