[New York Auto Show] A Mercedes AMG és a BMW M típusai ellen küldik harcba a Cadillac modellek V jelű változatait, amelyek első képviselője a CTS alapjaira épül. A CTSv elkészítésének receptje első hallásra egyszerű: a GM mérnökei LS6 jelű, kereken 400 lóerős 5,7 literes small-block V8-ast gyömöszöltek a motorháztető alá, és egy hatsebességes kézi váltóval párosították. Ehhez jön még némi optikai és futómű-tuning, és már kész is a BMW M5-ös amerikai riválisa.
Persze a dolog korántsem volt ilyen egyszerű:
alaposan át kellet dolgozni a V6-os motorhoz tervezett CTS-t és a
Corvette V8-asát egyaránt, hogy képesek legyenek egy egységet
alkotni, de az alapján, amit a GM elárult az autóról, megérte. Az
1750 kilós autó
végsebessége több mint 250 km/h, és öt másodpercen belül
gyorsulhat 100 km/h-s sebességre. Mindehhez az autó erősebb
kanyarstabilizátorokat és 27 %-kal merevebb rugókat kapott, amelyek
az alaptípus amerikai mércével mérve eleve kemény futóművét
határozottan sportossá tették. A fékrendszert is hatásosabbra
cserélték:
elöl és hátul is hűtött féktárcsákat találunk négydugattyús
Brembo féknyergekkel. A 18 hüvelykes felnik és a 245/45-ös
méretű gumik már nemcsak a sportos élményhez járulnak hozzá, de
optikailag is alaposan feldobják az autót. A Cadillac szakemberei
emellett a többi kötelező gyakorlatnak számító tuningfogást is
igénybe vették: az autó egyebek közt új lökhárítókat és
sportüléseket, a belső tér fém betéteket, a műszerfal piros
mutatókat kapott.
A CTSv-t a tervek szerint 2003 negyedik negyedévében kezdik gyártani egy üzemben az alap CTS-el, az SRX hobbiterepjáróval és a később bemutatandó STS luxusautóval. Az autó európai forgalmazásáról egyelőre nem tudunk, így lehetséges - bár valószínűtlen -, hogy a Corvette motoros limuzin csak szürkeimportőrökön keresztül juthat el az Óvilágba.