![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 1,8 literes Duratec SCi egy új, közvetlen befecskendezéses motorgeneráció első képviselője. A Bécsben bemutatott újdonság nagyrészt azonos a Mondeóban eddig alkalmazott 1,8 literes 125 lóerős Duratec HE egységgel, de itt alkalmazták először a Smart Charge Injection nevű új közvetlen benzinbefecskendező rendszert,, amelyhez természetesen módosítottak az égéstéren és a motor vezérlésén is. A készítők szerint a 120 bar nyomású rendszert úgy hangolták, hogy elsősorban alacsony fordulatszámon és kis terhelésnél érhessenek el vele alacsonyabb fogyasztást, azaz azbban az üzemállapotban, amelyeket a hétköznapi életben a leggyakrabban használunk. Pontos fogyasztási adatokat egyelőre nem közöltek, de a motorhoz optimalizált hatsebességes MMT6 váltóval együtt az SCi motorral állítólag 6-8 %-os fogyasztáscsökkenés is elérhető korábbi, szívócső-befecskendezéses társaihoz képest. Ezen felül a teljesítmény is megnövekedett 130 lóerőre. A Duratec SCi motor először a nemsoká felfrissülő Mondeóba kerül be még 2003-ban, de később valószínűleg a Focusban is találkozhatunk vele.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)