Az RX-8 wankel-motorja összesen három díjat
gyűjtött a 12-ből a Nemzetközi Év Motorja szavazásán. A
Renesis motor első lett a 2,5 és 3 liter közötti motorok versenyében,
valamint megkapta a Legjobb Új Motor és az Év Motorja címeket is. A
wankel-motorok legújabb generációját képviselő 250 lóerős
kéttárcsás egység
nagy fajlagos teljesítményével és különösen tiszta üzemével
vívta ki a zsűri tagjainak elismerését.
A Mazda mellett a BMW és a Honda kapott több díjat is. A Honda a hibrid IMA rendszerrel aratott, a Civic hibrid változatának motorja a Legtakarékosabb Motor és a legjobb 1 és 1,4 liter közti motor díját nyerte el, míg az Insight motorja az egy liter alatti kategóriában győzedelmeskedett. Emellett a Honda S2000 kétliteres 240 lóerős motorja az idén is megtartotta a legjobb 1,8 és 2 liter közti motor címet.
A BMW a Mazdához hasonlóan három díjat vihetett haza: a Mini
Cooper S 1,6 literes kompresszoros motorja az 1,4 és 1,8 liter
közötti motorok közt diadalmaskodott, a 325-ösben, az 525-ösben és
a Z4-esben dolgozó 2,5 literes soros hathengeres a 2-2,5 literes
kategória győztese lett, míg a BMW M3-as 3,2 literes motorját a 3-4
literes motorok mezőnyében értékelték a legjobbnak.
A Legjobb Sportmotor díját az AMG kapta a Mercedes CL, E, S és SL sorozataiban használt 5,5 literes V8-asának köszönhetően, a legnagyobb 4 liter feletti motornak pedig meglepetésre a VW ötliteres V10-es turbódízele bizonyult annak ellenére, hogy a zsűriben jelentős számban voltak jelen a nem épp dízelpártiságukról ismert amerikai szakemberek.