Lassan elkészülnek a Volvo, a Mazda és a Ford közösen fejlesztett hármas ikrei. A legkevesebb elképzelésünk eddig az S40/V50 családról lehetett, de a legújabb kémfotók sokat elárulnak a típusról.
Az alapos álcázás ellenére a lényeg jól
látható: az új modell ugyan magán viseli a Volvo családi vonásait,
a kiugró hűtőrácsot és az összetéveszthetetlen fényszórókat, de az
arányai nagyon megváltoztak.
A jelenlegi S40-es elegáns vonalvezetése helyett a Ford Focus
tömör jellegével szembesülünk a fényképeket nézve. Az érzés
számszerűen kb. öt centiméter hosszcsökkenést és némi szélesség- és
magasságnövekedést jelent, azonban ez
nem megy a helykínálat rovására: a tengelytáv nyolc centivel
hosszabb lett, így a belső tér tágasabb lehet, mint a jelenlegi
modellben. A csomagtartó mérete sem szenved csorbát, hiszen nemcsak
rövidebb, de magasabb is, mint korábban.
Az S40/V50 sorozat nemcsak a külsejében, de
műszaki megoldásaiban is magán hordozza a Forddal való
együttműködés jeleit: a futómű teljes egészében Ford-fejlesztés, a
karosszéria viszont nagyrészt a Volvo munkája. A motorok közül a
négyhengeresek - egy 1,6 literes 100 lóerős és egy 1,8 literes 130
lóerős benzines, valamint egy 1,6 literes 110 lóerős és egy
kétliteres 136 lóerős turbódízel - a Fordtól származnak, míg
a csúcsmodellek 2,4 literes turbó nélkül 170, turbóval 220
lóerős öthengeresei a Volvo saját motorpalettájáról kerülnek az
autóba. A hatféle motor mellett négyféle váltóval készítik majd
az új modelleket: öt- és hatsebességes hagyományos kézi váltóval,
ötsebességes automatával, valamint egy fokozatmentes automatával. A
220 lóerős turbómotoros T5 összkerékhajtást is kap.
A négyajtós limuzin és a kombi a hírek szerint az idei Frankfurti Autókiállításon mutatkozik majd be, míg a kétajtós kupé-kabrió, amely várhatóan C50 néven jelenik meg, 2004 nyaránál előbb nem várható. A Volvo nagyjából évi 120 000 kompakt modell eladását tervezi: ezek közül mintegy 80 000 lesz limuzin, a maradék 40 000 kombi és kupé.
Képek: AutoBild