A két motor az Alfa Romeótól érkezett a Fiat konszern luxusmárkájához. A 230 lóerős 3,2 literes V6-os benzinmotor gyakorlatilag a GTA modellekből ismert hathengeres nyomatékosabbra hangolt változata, míg a 175 lóerős 2,4 literes, hengerenként négy szelepes JTD dízel épp a múlt héten mutatkozott be a 156-os átdolgozott orrú változatában.
Ezzel a Thesis paletta gyakorlatilag két új
csúcsváltozattal egészül ki, amelyek a gyári sajtóközlemény szerint
a korábbi változatokhoz hasonló kultúrált viselkedést az
eddigieknél is jobb menetteljesítményekkel egészítik ki. Az új
benzines csúcsmodell végsebessége eléri a 240 km/h-t, és 8,8
másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre (3 literes V6-os: 215
lóerő, 234 km/h, 9,2 s), míg az erősebbik dízelmotorral a Thesis
225 km/h-s sebességet érhet el és 9,8 másodperccel az indulás után
már 100 km/h-val száguldhat (10 szelepes JTD: 150 lóerő, 206 km/h,
10,1 s). Érdekes, hogy míg a legerősebb benzines a várakozásoknak
megfelelően kb. egy literrel többet fogyaszt 100 km-en mint a két
decivel kisebb hengerűrtartalmú V6-os, addig a 20 szelepes JTD
motor nem csak erősebb, de takarékosabb is lett: városi ciklusban
is megelégszik 9,8 liter gázolajjal, míg a tízszelepes ugyanilyen
körülmények között akár 11,5 litert is bekap.
A gyártó komoly reményeket fűz a két új motorhoz a Thesis korábbi eladásai alapján. Eddig a 150 lóerős hengerenként kétszelepes 2,4 literes dízelmotorral felszerelt változatból kelt el a legtöbb, ez tette ki az eladások 65 %-át, így várhatóan az erősebb dízelmotor is igen keresett lesz. A benzinesekből a legnagyobb, három literes hathengeresből rendelték a legtöbbet. Ez lehet a magyarázat arra a furcsaságra, hogy a 3,2 literes újdonság mellett egyelőre a régebbi V6-ost is megtartják.
Két új motor mellett a Lancia további apróságokkal is kiegészítette a típust: a legfontosabb talán a korábbinál is finomabban kapcsoló átprogramozott automataváltó, amely a gyár állítása szerint az eddigieknél is barátságosabban reagál szokatlan helyzetekben. Emellett az autó extralistája is bővült: ezen túl a Thesis is megrendelhető kulcs nélküli indítórendszerrel és Comfort ülésekkel. Ez utóbbiak teljesen elektromosan állíthatók, a vezető alakjához idomíthatóak, sőt, fűthetőek, szellőztethetőek és kívánságra meg is masszírozzák a bennük ülőket.