Hullámvölgy előtt a Peugeot-Citroën?

2003.06.17. 14:08

Vége a termékoffenzívának, így csökkenhet a növekedés üteme - mondják a pénzügyi elemzők a PSA konszernnel kapcsolatban.

 
   
   

A francia autógyártó az elmúlt két évben csodaszámba menő teljesítményt nyújtott: sikeres tömegmodelljeinek hála jelentős növekedést tudott elérni a csökkenő keresletet mutató európai autópiacon. A növekedés motorjának a friss formatervükkel és erős dízelmotorjaikkal hódító Peugeot típusokat tartják, elsősorban a 206-ost és a 307-est, amelyek az elmúlt néhány évben meghódították az egész kontinenst. A típusok azonban lassan teljesen elveszítik az újdonság varázsát, az újabb bestsellerekre pedig még várni kell. Ráadásul feltámadóban a német konkurencia: a kisautók között már hódít a Ford Fiesta/Ford Fusion/Mazda2 trió valamint a nemrég megújult VW Polo és Seat Ibiza, a kompaktok offenzívája pedig az idén őszre várható: ekkor érkezik a Ford Focus II, a VW Golf V és az Opel Astra következő generácója is, amelyek teljesen átrajzolhatják a szegmens jelenlegi képét.

A PSA viszont már kijátszotta a legtöbb lapot: egyedül a Xsara-utód Citroën C4 maradt az aduk közül, de ez a típus is kb. fél évvel a német riválisok megjelenése után mutatkozik be. A következő egy-másfél év csendes modellpolitikájára válaszul már a bankok is kevesebb bizalmat szavaznak a PSA-nak: több pénzintézet is visszaminősítette a cég részvényeit a "vásárlandó" kategóriából a "semleges"-be.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.