A DaimlerChrysler újragondolja a Mitsubishivel való kapcsolatát

2000.09.07. 19:00

Már rendeződni látszott a Mitsubishi sorsa, ám a visszahívások hiánya miatt kirobbant botrány már a cég létét fenyegeti. A japánok a mentőövet a DaimlerChrysler-től (DC) várják, amely pillanatnyilag a távol-keleti autógyártó 34%-os tulajdonosa. A DC hivatalos nyilatkozatára még várni kell, a Mitsubishinél azonban arra számítanak, hogy a német-amerikai óriás további 4-6%-ot vásárol a cégből, és átveszi az irányítást.
A botrány előtt olyan szerződést írtak alá a felek, melyben a DC 2010-ig garantálja a Mitsubishi függetlenségét, ám az új megállapodásból vélhetőleg hiányozni fog ez a passzus. A gyémántosok persze még ebbe is belemennének, hiszen a Japán Közlekedési Minisztérium épp a napokban tett rendőrségi feljelentést ellenük a reklamációkról szóló jelentések meghamisítása miatt (Japánban az autógyártók kötelesek jelentést tenni a Minisztérium felé a garanciális ügyekről, ám a Mitsubishi úgy húsz-harminc éve elfelejtett beszámolni a reklamációk nagy részéről).
A helyzetet bonyolítja, hogy a Volvo csoport - a teherautógyártó - amely szintén érdekelt a Mitsubishiben, nem nézi jó szemmel a konkurrens DC térnyerését, mivel a japánok haszongépjármű- és buszgyártására viszont ők vetettek szemet. Egyes elemzők azt is elképzelhetőnek tartják, hogy a Volvo versenybe szállna a japán cég feletti ellenőrzésért.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.