Már rendeződni látszott a Mitsubishi sorsa, ám a visszahívások
hiánya miatt kirobbant botrány már a cég létét fenyegeti. A japánok a
mentőövet a DaimlerChrysler-től (DC) várják, amely pillanatnyilag a
távol-keleti autógyártó 34%-os tulajdonosa. A DC hivatalos
nyilatkozatára még várni kell, a Mitsubishinél azonban arra számítanak,
hogy a német-amerikai óriás további 4-6%-ot vásárol a cégből, és
átveszi az irányítást.
A botrány előtt olyan szerződést írtak alá a felek, melyben a DC
2010-ig garantálja a Mitsubishi függetlenségét, ám az új
megállapodásból
vélhetőleg hiányozni fog ez a passzus. A gyémántosok persze még
ebbe is belemennének, hiszen a Japán Közlekedési Minisztérium épp a
napokban tett rendőrségi feljelentést ellenük a reklamációkról szóló
jelentések meghamisítása miatt (Japánban az autógyártók kötelesek
jelentést tenni a Minisztérium felé a garanciális ügyekről, ám a
Mitsubishi úgy húsz-harminc éve elfelejtett beszámolni a reklamációk
nagy részéről).
A helyzetet bonyolítja, hogy a Volvo csoport - a teherautógyártó
- amely szintén érdekelt a Mitsubishiben, nem nézi jó szemmel a
konkurrens DC térnyerését, mivel a japánok haszongépjármű- és
buszgyártására viszont ők vetettek szemet. Egyes elemzők azt is
elképzelhetőnek tartják, hogy a Volvo versenybe szállna a japán cég
feletti ellenőrzésért.
