A június csupa jót hozott a GM nyugat- és
közép-európai részlegének. A GM Europe sajtóközleménye szerint 1999
óta az idén könyvelhették el a legjobb júniusi eladásokat: összesen
177.600 autót értékesítettek, amelyből
157.500 darab volt Opel/Vauxhall gyártmányú. Ez utóbbi szám
9 %-kal nagyobb, mint a tavaly júniusi eladási adat. A GM Europe
piaci részesedése a jó szereplésnek köszönhetően
júniusban elérte a 11 %-ot, míg a második negyedévet nézve
is 10 % fölé emelkedett. Igen jól teljesített a
haszonjármű-üzletág, amelynek termékeiből 24 %-kal fogyott több
mint tavaly júniusban, és így 1,2 %-kal, 5,8 %-ra növelte piaci
részesedését a régióban.
A sajtóközlemény külön megemlíti a GM két másik Európában is érdekelt leányvállalatát, a Saabot és a GM-Daewoo-t. A svéd márka világszerte 3,4 %-os növekedést produkált 2003 első hat hónapjában, amit elsősorban az új 9-3 típus keresettségének tulajdonítanak, ugyanakkor az is kiderül, hogy a növekedés motorja az Egyesült Államok volt, ahol 19 %-os volt a növekedés üteme. A GM-Daewoo esetében az első féléves európai eladások növekedésének ütemét hozták nyilvánosságra: ebben az időszakban a cég 1,5 %-kal több autót értékesített az egy évvel korábbi adatokhoz képest.
A GM Europe első embere, Michael J. Burns szerint ezek az eredmények már a cég eladásainak fellendülését jelzik, és elsősorban a cég új termékeinek köszönhetőek. Ugyanakkor a vezető utalt rá, hogy ez csak a kezdet, hiszen a közeljövőben számos újabb termék bemutatását tervezik, amelyektől további növekedést várnak a szűkülő európai autópiacon.