Fotók az 5-ös BMW tesztvezetéséről

2003.07.21. 13:18

 
   
   

A BMW a napokban mutatja be új 5-ös sorozatát potenciális ügyfeleinek. A Pesttől nem messze zajló kóstolón 45 perce van a vendégeknek, hogy egy előre meg nem határozott útvonalon próbára tegyék a felső-középkategóriás modell legújabb variánsát. A Totalcar munkatársának sikerült potenciális ügyfélnek maszkíroznia magát, így olvasóink első kézből értesülhetnek az első negyvenöt perc tapasztalatairól.

 
   
   

Először is a külső. A TC Újautóforma Megítélő Szakbizottsága szerint az új 5-ös a különleges vonalú, lassú befogadásra tervezett lámpáit leszámítva erősen közelít a japán limuzinok vonalaihoz. Orr-része marcona, de a magas és hosszú középső rész megtöri a lendületet, ezért oldalról és hátulról már elég nehézkes az összhatás, de az érkező 6-os ismeretében nem annyira meglepő, hogy az elegancia nagyobb súlyt kapott a tervezéskor, mint a sportosság.

 
   
   

530i és 530d modelleket lehetett hajtani, a TC benzinesre szavazott. A motorral nem is volt semmi probléma, kellemes társnak tűnt a háromnegyed óra folyamán. A szürke belteret annál több kritika érte. Nem csúnya, de ebben a színösszeállításban kifejezetten rideg, barátságtalan hangulatú, a transzfert biztosító 3-asban kémünk sokkal jobban érezte magát.

 
   
   

Van I-Drive az autóban, de nem csak ezzel állíthatjuk a berendezéseket, az ettől idegenkedőknek meghagyták a hagyományos kezelőszerveket. A tesztautóban színes képernyős volt az egérmozi, de alacsonyabb felszereltséghez csak fekete-fehér kivitelű jár, ennek pedig a képfelbontása is rosszabb. Érdekes az aktív kormánymű, de működési elvét nem sikerült pontosan dekódolni, így erről inkább majd a remélhetőleg közeli időpontra eső első rendes tesztünkben olvashatnak.