Ezúttal a Methanex nevű cég mögött gyülekeznek a támogatók, hogy továbbfejlesszék a metilalkohollal működő üzemanyagcellás hajtást. A szövetségesek névsora tekintélyes: BP Amoco, DaimlerChrysler, BASF, Statoil, XCellsis. A metanolból, vagy közismertebb nevén metilalkoholból igen könnyen lehet hidrogént nyerni, így ideális lenne a következ? generációs üzemanyagcellás autók hajtóanyagául, ám hatalmas hibája, hogy igen mérgez?. A DaimlerChrysler, és szövetségesei azonban hisznek benne, hogy mégis jól használható. A BP, a Methanex, és a Statoil az üzemanyag el?állítására dolgoznak ki megfelel? eljárást, a BASF a káros hatások kisz?rését szolgáló katalizátor-technika kiagyalásáért felel?s, míg a DaimlerChrysler és az XCellsis az üzemanyagcellás járm?vek fejlesztését végzik. Az impozáns lista azonban lehet hogy mégsem lesz elég, hiszen a másik oldalon ott ál a General Motors-Exxon páros és hasonló ötletük, a benzinnel üzemel? üzemanyagcella.