CSS - Coupe Cabriolet Study - néven mutatja be a Hyundai Coupé
kabrióváltozatát a koreai gyártó frankfurti Kutatási és Fejlesztési
Központja, valamint a német Karmann.
A közös munka gyümölcse egy gombokkal
nyitható-zárható-csúsztatható üvegből készülő tetőmechanizmus, mely az
elképzelések szerint akár napelemek befogadására is alkalmas lehetne.
Egy gomb megnyomására az üvegtető szépen a hátsó ablak mögé csúszik, de
az oldalablakok felhúzva maradnak, így zápor esetén viszonylag gyorsan
behúzható a tető.
Egy másik gombbal a csomagtartóba zavarhatjuk a tetőt és a hátsó
ablakot, ekkor teljesen kabrió lesz CCS-ből, és állítólag még a
csomagoknak is jut hely.
A hírek szerint a tető mozgatására az eddigieknél könnyebb, kevesebb
felfüggesztési pontot igénylő mechanikát sikerült kialakítani, a
nyitott tanulmány mindössze 140 kg-mal nyom többet, mint a zárt tetejű
Coupé.
A CCS 18 colos alufelnikre húzott 225/40 R18-as Michelin gumikban
feszít, tekintetét az átszabott első és hátsó lámpatestek teszik
magabiztossá. Hajtása, mint a Coupéban:
elsőkerék, 2,7 literes 165 lóerős, V6-os motor elöl és hatsebességes
kéziváltó.
Egyelőre megvárják a közönség reakcióját Frankfurtban, és utána
döntenek arról, hogy a CCS megéri-e a sorozatgyártást, avagy sem.