Frakfurtban leplezik le a Lexus több mint tíz éves
csúcsmodelljének legújabb változatát. Elölről az új I-AFS lámpatestek,
mélyebb és szélesebb lökhárító, valamint a hangsúlyosabbá domborított
motorháztető, hátulról az átformált csomagtérajtó és a finoman
átmetszett LED-es hátsó lámpatest tűnhet fel azoknak, akiknek
egyáltalán az LS430-as masszív bálnaformája feltűnik.
Az autót az eddig is bevált 279 lóerős 4,3 literes V8-as hajtja,
maximális nyomatéka 417 Nm 3400 1/min-nél. A hozzá kapcsolódó
hatfokozatú automata váltóval a nagy Lexus 6,3 másodperc alatt éri el a
100 km/h-s tempót.
Az LS430-asban is megtalálható - a szokásos első és oldallégzsákok
mellett -
a térdlégzsák, mely a műszefal alól katapultálva elsősorban a
lábak alsó traktusát védi, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a
szerkezet csökkenti a medencesérülés kockázatát, valamint a feji és
mellkasi sérülések súlyosságát is, mivel kevésbé engedi a testet
kifordulni az ülésből.
Az I-AFS a kanyarfényszóró Lexus-féle megoldását jelöli, mely a kormányelfordítás szögét és az autó sebességét figyelembe véve világítja az utat. Tolatáskor az autó mögötti területet a 7 colos monitoron figyelhetjük, ezen jelennek meg a Lexus új, 300 szóbeli parancsot ismerő hangirányítású navigációs rendszerének információi is.