A németek is az új receptet követték: egy teljesen új áruszállító modellt fejlesztettek ki a korábbi, személyautóból átalakított "dobozos" modell helyett.
A korábbi modell, amely a Polo Classic/Seat Cordoba modellpáros toldozott-foldozott változata volt, lassan kezdte elveszíteni versenyképességét a tágasabb és jobban variálható konkurensekkel szemben, miután a PSA, a Renault és a Fiat mellett az Opel és a Ford is megkezdte saját önálló áruszállító modelljének és az ebből kialakított személyautóknak a forgalmazását.
A lengyelországi Poznanban készülő modellen persze sok ismerős részletmegoldást találunk, ami annak köszönhető, hogy a fejlesztésnél számos Golf és Touran alkatrészt is felhasználtak: azonnal felismerhető például, hogy az első fényszórók a VW nemrég bemutatott buszlimuzinjából származnak. Az autó formája egyébként sem túl jellegzetesnek sem túl szépnek nem mondható, de ezek ebben a kategóriában a legutolsó szempontok közé tartoznak.
Sokkal fontosabb a teherszállító változat 3,2 köbméteres raktere, amelybe 1,172 méter széles és 1,781 méter hosszú tárgyak is elhelyezhetők, valamint a 750 kilogrammos terhelhetősége, amely a VW sajtóközleménye szerint a legjobb a kategóriában. Szintén a kategória élvonalához számítják a Kombinak nevezett személyszállító változat lehajtott ülésekkel 2305 literes csomagterét, de fontos érv lehet a Caddy eme változata mellet az is, hogy ez az első típus a kategóriában, amelyben az extraként megrendelhető harmadik üléssor révén akár heten is utazhatnak. Ez utóbbi lehetőség azzal magyarázható, hogy a Caddy jóval hosszabb mint legtöbb vetélytársa: a maga 4,405 méterével jó 25-30 cm-el felülmúlja a francia vetélytársakat, sőt még az Opel Combónál is vagy 7 cm-el hosszabb. Emellett az 1,802 méteres szélesség és az 1,833 méteres magasság is szokatlanul soknak tűnik a konkurenciához képest.
A testes igáslóhoz négyféle motor rendelhető: az alapváltozatba a már jól ismert 1,4 literes 75 lóerős motor kerül, alternatívaként pedig a vadiúj kétliteres dízelmotor turbó nélküli, 70 lóerős változatát kínálják. A következő teljesítményszinten is egy benzines és egy dízel közül választhatunk: az előbbi a brazil tervezésű 1,6 literes 102 lóerős 8 szelepes benzines, az alacsony fogyasztást és élénk menetteljesítményeket egyaránt igénylők pedig a jól bevált 1,9 literes 104 lóerős PD-TDI egységet választhatják.
A VW tervezői az autó biztonságáról is igyekeztek gondoskodni: a Caddy személyszállító változatában például a szériafelszerelés része az összes utas számára a hárompontos biztonsági öv, elöl a vezető- és utasoldali légzsák, valamint az ABS és a TSC, de némi felárért oldallégzsákokkal, sőt, a két erősebb motorral felszerelt változat esetében ESP-vel is felszerelik az autókat.
Az új Caddy élőben mától látható az Amsterdami haszongépjármű kiállításon, a forgalmazás pedig 2004 elején kezdődik Nyugat-Európában.