GT3 RSR: verseny-Porsche 2004-re

2003.09.25. 17:29

A következő versenyszezonban állhat rajthoz az új GT versenyautó, amelyet elsősorban privát csapatoknak szán a Porsche. Az utcai GT3 RS-hez sok tekintetben nagyon közel álló autó háromféle változatban érhető el attól függően, hogy mely versenysorozatban vesznek vele részt: van egy típus az FIA GT sorozat, egy az ALMS széria versenyeire és egy a Le Mansban rendezett 24 órás szabályainak megfelelően megépítve. A legszembetűnőbb különbség az utcai változathoz képest valószínűleg az új lökhárító, amely nagyobb leszorítóerőt termel mint a szériaváltozat orra, de kétségtelenül igen látványos az óriási fix hátsó légterelő csakúgy mint a sárvédők arasznyi szélesítései. A 3,6 literes boxermotor az RSR farában 445 lóerőt teljesít 8.250-es percenkénti fordulatszámon. Valószínűleg többet is ki lehetne hozni belőle, de egyrészt a megbízhatóság megőrzése, másrészt az egyes változatokban kötelező szívócső-szűkítő miatt nem volt értelme tovább forszírozni a motort. A váltó sem köznapi szerkezet: természetesen szekvenciális működésű és váltáskor a gyújtás elvételéve gondoskodik róla, hogy a motor teljes gáznál való váltáskor se pörögjön a megengedett 8.500-as percenkénti fordulatszám fölé. Az RSR futóműve természetesen széles határok között állítható, a megállásról pedig elől 380, hátul 355 mm átmérőjű féktárcsák és négydugattyús alumínium féknyergek gondoskodnak. Egy ilyen autó persze nem olcsó mulatság, kerek 279 ezer eurót kell kifizetnie annak a csapatnak, aki egy Porsche 911 GT3 RSR-el akarja megkezdeni a következő évadot.