A francia gyártó bemutatta első "terepjárósított" modelljét, amelyben négykerék-hajtás ugyan továbbra sincs, de egy önzáró differenciálmű segítségével durvább útfelületen is elboldogul. Az autó külsőre nagyon hasonlít a Peugeot Partner Freeway modellre, amely szintén megemelt futóművel és terepjárós külsőségekkel próbálja meghódítani a vásárlókat, de korábban csak hagyományos erőátvitellel, önzáró differenciálmű nélkül kínálták. A Berlingo XTR típus a kínálat erősebb motorjait kapja: az 1,6 literes 16 szelepes 110 lóerős benzines egység és a két literes 90 lóerős HDi dízel kerülhet a motorházba. Az XTR felszereltségében nagyjából a Berlingo Multispace modellel egyezik meg: ABS, elektronikus fékerő-elosztó, ködlámpa, két oldalsó tolóajtó és két légzsák jár hozzá.