Kell-e V8-as modell a Hondának?

2003.10.07. 15:15

Korábban mereven elzárkóztak a japánok egy V8-as motorú modell bemutatásának gondolatától, most viszont mintha a nyilatkozatok engedékenyebbek lennének. A kritikusok szerint főképp a Honda amerikai luxusmárkájának, az Acurának lenne szüksége egy nyolchengeres motorral felszerelt, lehetőleg hátsókerék-hajtású modellre, felvehetné a versenyt a konkurensek - a Lexus, a BMW vagy a Cadillac - legdrágább típusaival. Korábban a Honda mérnökei hitet tettek a V6-os motorok és az elsőkerék-hajtás mellett, így építették meg a vadonatúj Acura TL modellt is, amelytől a márka eladásainak fellendülését várják. Úgy tűnik azonban, hogy hiába a 270 lóerős motor, a tágas belső és a csúcsminőségű anyagok, a közönség többet követel: igazi zászlóshajót, amely még ennyire sem hasonlít a Honda Accordra. A japánok azonban változatlanul nem veszik tudomásul, hogy a legtöbb piacon legalább nyolc henger kell az igazi presztízshez, és ez különösen igaz Amerikára. A legújabb hírek szerint ugyan mérlegelik egy erősebb modell bemutatásának lehetőségét, még mindig hajlanak arra, hogy a mostani V6-os motorokat erőltessék, esetleg egy plusz 100 lóerőt biztosító, a hátsó kerekeket hajtó villanymotorral, vagy egy turbófeltöltéses megoldással. A V8-as megépítése csak harmadik megoldásként merült fel. A döntés azonban nem halogatható sokáig: Amerikában az Acura RL, Európában és Japánban a Honda Legend leváltása lassanként elkerülhetetlenné válik , és úgy látszik, a jelenlegi hathengeres motorok teljesítménye egyszerűen nem elegendő a versenyben maradáshoz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.