Az MX-5/Miata zárt változata egyelőre csak Japánban lesz megvásárolható. Az új modell műszaki szempontból megegyezik az MX-5-össel, de a merev tető miatt drasztikusan megnövekedett a karosszéria csavarodási merevsége. Az eredmény: az MX-5 amúgy is agyondicsért menettulajdonságai tovább javultak, az autó még precízebben irányítható. Emellett az új tető még jól is áll az MX-5-ösnek: úgy illeszkedik a jól ismert karosszériához, mintha eleve így tervezték volna az autót. Ezen felül a tervezők már csak néhány optikai tuning-elemmel toldották meg az összhatást, így változtattak az első lökhárító formáján, az első és a hátsó lámpákra az autó színére fényezett, kerek nyílásokat tartalmazó maszkok kerültek, a csomagtérfedelet egy kicsi de látványos légterelő ékesíti és a sárvédő-íveket is kiegészítették egy-egy szélesítő elemmel.
A Roadster Coupét Japánban négyféle változatban forgalmazzák: az alapmodellbe 1,6 literes motor és ötsebességes váltó kerül, ennél jóval dinamikusabbak az 1,8 literes motorral és hatsebességes kézi váltóval készülő type-S és Type-A változatok, a kényelemszerető vásárlóknak pedig a Type-E kivitelt szánják, amelybe az 1,8 literes motor mellé négysebességes automataváltó kerül.
Sajnos úgy tűnik, hogy a Roadster Coupé nem jut el Japánon kívülre, és a szigetországban is elég kevés kerülhet belőle forgalomba. Ennek az elsődleges oka, hogy az MX-5 átalakítását a Mazda kisszériás gyártással foglalkozó leányvállalata, a Mazda Engineering and Technology tervezte meg, és állítólag több olyan megoldást alkalmaztak, amely alkalmatlan lenne a tömeggyártásra. Így csak abban reménykedhetünk, hogy Japánban nagy sikert arat a típus, és a Mazdánál a korábbi híresztelésekkel ellentétben mégis elkészítenek belőle egy nagy tömegben előállítható változatot.