Micra R: a leggyorsabb Nissan kisautó

2003.10.15. 14:31

A villámgyors apróságot a Nissan brit leányvállalatának megszállott munkatársai tervezték. A Micra R gyakorlatilag egy túraverseny-autó és egy hétköznapi Micra 1.4 SX különös keveréke. Az alapmodellből persze nem sok maradt: mindössze a vázszerkezetet és a karosszéria lemezeinek egy részét hagyták érintetlenül. A Micra R karosszériájának merevségét és a két benne ülő személy biztonságát bukókeret beépítésével növelték meg, az ideális súlyelosztás elérése érdekében az eggyel korábbi Nissan Primera versenyváltozatából származó 265 lóerős kétliteres négyhengeres motor a hátsó ülések helyére került. A hajtást természetesen a hátsó kerekek kapják, méghozzá egy hatsebességes Hewland versenyváltón keresztül. Az egykori motorházban az Almera dCi hűtőradiátorát találjuk, nagyrészt ki is tölti a rendelkezésre álló helyet. Az alaposan kiszélesített sárvédők árnyékában 18 hüvelykes felniken 230 mm széles Toyo gumiabroncsok feszülnek, a keréktárcsákban elől 350, hátul 330 mm átmérőjű Brembo féktárcsák húzódnak meg. A felfüggesztés is az Almerából származik, bár a rugókat és lengéscsillapítókat az eredetieknél jóval keményebbre hangolt elemekkel váltották fel. Ezekkel a módosításokkal a Micra R-ből igazi utcai versenyautót faragtak a brit szakemberek: kevesebb mint öt másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, legnagyobb sebessége eléri a 240 km/h-t. Ugyanakkor az alkotók vigyáztak arra, hogy az autó megfeleljen a közúti közlekedés szabályainak: a Micra R egyetlen létező példányának van rendszáma. A vadóc Micrának egyetlen nagy hibája van: világ autóbolondjainak nagy bánatára nem készül belőle több, az egyetlen létező példányt jobbára kiállításokon láthatja majd a közönség - álló helyzetben.