A Mazda egy feltűnően ismerős vonalvezetésű tanulmányautót mutat be Tokióban. Az Ibuki a Mazda MX-5 jellegzetes vonásait hordozza, bár a Mazda sajtóközleménye óvatosan fogalmaz: szerintük ez a témának csak egy lehetséges megközelítése. A tervezők az eredeti, 1989-ben bemutatott típusból indultak ki, erre utal az orr jellegzetes kialakításán kívül az is, hogy igyekeztek megtartani a konstrukció könnyed egyszerűségét. Az Ibuki legfontosabb újítása a hajtáslánc és a többi nehéz komponens elrendezésében rejlik: a mérnökök igyekeztek mindent az autó tömegközéppontjához minél közelebb helyezni, hogy az egész autó forgási tehetetlensége minél kisebb, és így az úttartása kanyarban minél jobb legyen. Így került az 1,6 literes MZR jelű négyhengeres motor kereken 40 cm-rel hátrább az első tengelytől, a légkondícionáló berendezés pedig az ülések mögé. Az alapjait tekintve 14 éves MX-5 ma is sikeres, de lassan itt a váltás ideje, és ezt láthatóan a Mazdánál is tudják: az Ibuki az első olyan tanulmányautó, amelyik kifejezetten a kis roadster utódjának tekinthető. Nagyon valószínű, hogy találkozhatunk majd néhány részletmegoldással az egy-két év múlva bemutatkozó szériamodellen is.