A Subaru új arca

2003.10.20. 12:00

Három tanulmányautón mutatták meg Tokióban az új márkaarculat fontosabb elemeit. A B9, R1 és R2 jelű modellek formaterve már teljes egészében az Alfa Romeo egykori tervezője, Andreas Zapatinas irányításával készült, és a közös vonások - így a jellegzetes három osztású, mosolygós hűtőmaszk - jól mutatják, hogy a tervező erőteljes, messziről azonosítható stílusjegyekkel igyekezett felvértezni a három típust.

A három tanulmány közül a B9 Scrambler tűnik a legsportosabbnak: a kétüléses roadster akár lehetne a Mazda MX-5 újabb riválisa is, műszaki megoldásai alapján azonban inkább a Toyota Priusnak jelenthetne konkurenciát. A B9-ben ugyanis hibrid hajtásláncot találunk: kb. 80 km/h-s sebességig kizárólag villanymotor hajtja az autót, ebben a sebességtartományban a benzinmotor csak akkor kapcsol be, ha az akkumulátorok merülni kezdenek. A típus másik érdekessége az állítható magasságú futómű, amellyel 150 és 200 mm között változtatható az autó hasmagassága. A márka hagyományaihoz híven a Scrambler hajtásrendszere mind a négy kereket hajtja.

Szintén látványos és sportos vonalú az R1e jelzésű 2+2 üléses városi kisautó, amely a cég sajtóközleménye szerint kiváló úttartással és villanymotoros hajtással rendelkezik. A kanárisárga apróságot szénkefe nélküli villanymotor hajtja, amelyet nagy energiasűrűségű Li-ion akkumulátor táplál. Az R1e a Japánban elterjedt 200 voltos váltóáramot szolgáltató szabvány csatlakozókról tölthető újra.

A harmadik modell, amely ránézésre egy polgári használatra szánt négyajtós kisautó, az R2 névre hallgat. A Subaru tervezői úgy látszik igyekeztek következetesen ellentétbe állítani a műszaki megoldásokat és a formatervet: a már-már unalmas forma sportkocsikban megszokott technikát rejt. Az R2 motorházában egy négyhengeres 16 szelepes mechanikus feltöltős benzinmotort találunk változó szelepvezérléssel, amelyhez hétsebességes kéziváltó csatlakozik.

Valószínű, hogy a három autó jelenlegi formájában megmarad egyedi tanulmánynak, az viszont egészen biztos, hogy az itt bemutatott formai megoldásokkal a közeljövő sorozatgyártású Subaruin is találkozhatunk majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.