Hivatalos cáfolat érkezett a korábbi pletykára, miszerint az új S40-esből már készül 300 a lóerős változat. A típus programigazgatója, Peter Ewerstramd elmondta, hogy egyelőre nem tervezik egy ilyen típus elkészítését, bár amennyiben az alapmodellek sikeresnek bizonyulnak, akkor bármi elképzelhető. "A karosszéria elég erős, és a négykerék-hajtású erőátviteli rendszer is rendelkezésünkre áll, így csak elhatározás kérdése lenne az R típus elkészítése, de egyelőre még előtanulmányokat sem végeztünk ebben az irányban" - mondta Ewerstramd.
A programigazgató ugyanakkor számos korábbi híresztelést megerősített. Az egyik ilyen, hogy az S40-nek lesz ötajtós csapott hátú változata, amely a kompakt Mercedes, BMW és Audi modellekkel száll versenybe. Emellett megtudhattuk, hogy a C70 utódja is az S40 alapjaira épül, és Ewerstramd a kombi változat, a V50 bemutatójának helyszínét is elárulta: az autó még az idén, a Bolognai Autókiállításon (december 6-14.) látható lesz.
Az S40 és a V50 motorválasztékának bővülési üteméről is pontos képet kaphattunk a vezető nyilatkozatából: mint kiderült, az első négyhengeres benzinmotor, egy Fordtól származó 1,8 literes 125 lóerős egység 2004 májusában érkezik, az 1,6 literes 100 lóerős benzinmotor és az 1,6 literes 110 lóerős PSA-Ford dízel pedig 2005 januárjától lesz megvásárolható. Érdekes, hogy 2004 közepéig forgalomban maradnak a régi S40-es gyengébb változatai, méghozzá Ewerstramd szerint igen kedvező áron. A régi modell megtartásának egyszerű oka van: a Volvo és a Mitsubishi közös gyártási szerződése 2004 közepéig érvényes.